בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לפני כחודש סופית תביעה יצוגית והסדר פשרה נגד רשת "טיב טעם" ככלל ונגד הסניף הרענני בפרט בגין חיוב הלקוחות בקופה במחיר גבוה יותר לעומת המחירים שצויינו על גבי המוצרים במדפי החנות.
התובע, דוד אונגור, בחן מוצרים רבים בסניפים שונים ברחבי הארץ וגם ברעננה והופתע לגלות פערים בין המחירים שפורסמו על גבי המוצרים במדפים לבין המחירים שבהם חויב בפועל, שהיו גבוהים יותר.
1 צפייה בגלריה
צילום: רועי רובינשטיין
צילום: רועי רובינשטיין
צילום: רועי רובינשטיין
בבקשה לאישור התביעה מגולל אונגור את התנהלות הרשת והסניף הרענני וטען כי אין מדובר בתופעה נקודתית אלא נרחבת.
מנגד, טענו בסניף הרענני, כי אונגור רכש 4 פריטים בלבד בסניף ברעננה שהמבצע לגביהם הסתיים בלילה קודם, כאשר בעקבות טעות אנוש לא הוסרו השלטים הישנים. הראיה לכך, טענו בסניף טיב טעם ברעננה, שכאשר הגיע אונגור לסניף בשעה מאוחרת יותר של אותו יום, הרי שהוא מצא שגיאת חיוב לגבי 4 מוצרים בלבד, מכאן, שבאותו סניף עודכנו כל המחירים בעוד מועד ומחירי הקופה היו מעודכנים.
בית המשפט המחוזי הכריע בבקשה לתביעה הייצוגית כי "המבקש הראה בראיות שהציג כי חויב לשלם יותר מהמחיר שניקב בשלטים לא בסניף בודד, ובוודאי לא על מוצרים ספורים. די בהן בשביל לשלול את טענת המשיבה שבתקלה נקודתית עסקינן ולא בדפוס".
עם אישור התביעה שלח בית המשפט את הצדדים למגשר ואלו טענו כי קיימת הידברות ביניהם על הסדר פשרה. לפני כחודש, כאמור, ביקשו נציגי הרשת לבטל את הסדר הפשרה המוצע, ובית המשפט דחה את בקשתם וחייבם לפרסם את עקרונות ההסדר לפיו "כל מי שרכשו בסניפי הרשת שהמשיבה מנהלת ושילמו יותר מהמחיר שניקב בשלטים שבהם הוכרז על מכירה מיוחדת או על הוזלות, וזאת בתקופה שהחלה שבע שנים לפני הגשת הבקשה ...".
בעוד כחודש ימשיך בית המשפט בהליך שיקבע את גובה הפיצוי למתלוננים.