משרד החקלאות ערך ביקורת פתע בכלבייה העירונית רעננה ומצא כי הכלבייה עומדת בכל הקריטריונים. זו הפעם השנייה ברציפות שהכלבייה עוברת בהצלחה יתרה את מבדקי הפתע של משרד החקלאות, ומקבלת ציון מושלם ללא כל הערות או ליקויים לתיקון.
1 צפייה בגלריה
צילום: נטלי פוקס לייטנר
צילום: נטלי פוקס לייטנר
צילום: נטלי פוקס לייטנר
הנושאים שנבדקו כוללים בין השאר את הפיקוח הווטרינרי המתקיים בכלבייה, טיפול בפציעות ומחלות, נוהל החיסונים והעיקורים וסירוסים, ניקיון ותקינות המתחם, תפעול הכלבייה, מצבם הבריאותי של הכלבים השוהים בה, הכשרת עובדי הכלבייה, רישום ומעקב ועוד.
הכלבייה העירונית, המשותפת לרעננה וכפר סבא, משמשת כמתקן מוגן עבור כלבים. בכלבייה קיים חדר טיפולים וניתוחים מאובזר בו מקבלים הכלבים טיפול רפואי מקצועי ומסור על ידי וטרינרים מוסמכים. כמו כן, בכלבייה קיימים אמצעי חימום בחורף ומתקני קירור לתקופת הקיץ, שלוש גינות כלבים מגודרות המשמשות למשחק חופשי של הכלבים, מיטה מיוחדת בכל תא ועוד.
לכלבייה מגיעים מידי יום מתנדבים שמוציאים את הכלבים לטיול יומי מחוץ לכלוב, משחררים אותם למשחק בגינות הכלבים במתחם, מפנקים אותם בחטיפים ומעניקים להם חום ואהבה, ומכינים אותה לקליטה מיטבית בבית מאמץ.
בכלבייה נמצאים עשרות כלבים מסוגים וגדלים שונים שזקוקים לבית אוהב. הכלבייה פתוחה לאימוץ כלבים מידי יום, כולל בימי שבת. הכלבים נמסרים לאחר בדיקה יסודית של וטרינר, מעוקרים/ מסורסים, מחוסנים ומטופלים בכל הטיפולים הנדרשים. לרשות המאמצים עומד צוות ייעודי אשר מסייע בהתאמת הכלב למשפחה המאמצת.