"הגיע הזמן שגרירת הרגליים תיפסק ושעיריית רעננה תפעל בהתאם להתחייבויותיה, ותאפשר לחניכי הצופים במערב העיר לקיים את פעילותם באופן ראוי, במבנה הולם". כך טוענים הוריהם של חניכי השלוחה המערבית של שבט הדר. בשנתיים האחרונות פועל השבט במבנה של גן ילדים לא פעיל, בקצה רחוב יאיר שטרן בשכונת לב הפארק. המיקום אמור היה להיות זמני, אבל למורת רוחם של החניכים והוריהם — הזמני הפך לקבוע. "זוהי שנת הפעילות השלישית שנפתחת בלי מבנה. גן הילדים אינו מסוגל להכיל את 500 החניכים" טוענים ההורים.
1 צפייה בגלריה
המבנה הזמני ברחוב יאיר שטרן | צילום: פרטי
המבנה הזמני ברחוב יאיר שטרן | צילום: פרטי
המבנה הזמני ברחוב יאיר שטרן | צילום: פרטי
ההורים מזכירים, כי שבט הדר הפועל במבנה ברחוב שפינוזה ומונה יותר מ-1,500 חניכים, פוצל בשנת 2015. ביוזמת ראשי התנועה ובתמיכה ובאישור של העירייה, הוחלט להקים סניף נוסף לחניכי מערב העיר, משכונות לב הפארק, נווה זמר וקריית שרת. באותה השנה אושרה התוכנית להקמת המבנה, והתקיים טקס חגיגי להנחת אבן הפינה להקמת שבט הצופים בלב הפארק, בנוכחות נציגי העירייה, התנועה והשבט.
בשלב זה רכשו הצופים מבנים יבילים כדי להציבם על השטח המיועד לסניף החדש, והמתינו להקמת התשתיות המובטחות. לאחר חודשים מספר, החליטה העירייה באופן חד צדדי להסב את השטח המיועד להקמת מגרש בייסבול, ובתמורה הוקצה לצופים שטח אחר בשכונת נווה זמר. המבנים היבילים שנרכשו על ידי התנועה אינם מתאימים לתקן העירייה בנווה זמר, ועד שיוכשר השטח בנווה זמר, הוקצה לשלוחה מבנה זמני — גן הילדים בשכונת לב הפארק.
"המבנה אינו תואם את הצרכים ומשבש את הפעילות הסדירה לאורך כל ימות השנה", טוענים ההורים. "בימי החורף הגשומים מתבטלות פעולות מדי שבוע, ולא ניתן להחזיק את הציוד הנדרש לפעילות בשטח. החניכים מתרוצצים סמוך לכביש, ומסכנים את עצמם במקרה הרע, ובמקרה הטוב, מפריעים לשכנים, ואלה זורקים עליהם חפצים וצועקים עליהם מהמרפסות. לטענת השכנים, הם לא תיכננו לגור סמוך לפעילות תנועת נוער רועשת בשעות אחר הצהריים ובסופי שבוע. הנפגעים הראשיים מהמצב העגום הם החניכים, המחכים כבר שנים למבנה קבוע, שיאפשר להם לעסוק בעשייה ערכית וחינוכית למען הקהילה, ואינם מקבלים את המשאבים הדרושים מהעירייה".
מהעירייה נמסר: "הנושא מונח על שולחנה של הנהלת העירייה, והיא נוקטת את כל האמצעים כדי למצוא פתרון. אנו מצויים בקשר ישיר עם ההורים ועם הנהגת השבט והם מעודכנים בכל המהלכים".