אל המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, הובהלה בליל ראשון האחרון אשה כבת 40 מאיזור השרון שסידרה את החיג'אב לראשה ושאפה את הסיכה המחוברת אליו.
1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות בית החולים
צילום: דוברות בית החולים
צילום: דוברות בית החולים
האשה עברה צילום דחוף שהראה כי הסיכה נדדה בתוך הריאה, והיא נעוצה עמוק בתוך הריאה הימנית. יש להדגיש כי מדובר בסיכה באורך 4 ס"מ ובעלת ראש חד.
ד"ר אייל רומם, מנהל תחום רפואת ריאות פולשנית מספר: "הכנסנו את האשה לניתוח ותחת הרדמה כללית, הוכנס דרך הפה אל הריאה מכשיר הברונכוסקופ - סיב אופטי בעל מצלמה הנותנת תמונה של פנים הריאה, ומשולב במלקחיים זעירים, המאפשרים לתפוס ולחלץ את הסיכה. במקרה הנוכחי, הסיכה היתה נעוצה בעומק הריאה, כשראש הסיכה כלפי מטה, ולכן היה קושי רב להגיע אל הסיכה, לתפוס אותה ולשלוף אותה ללא פגיעה נוספת בריאה".
"לאחר שעות ארוכות הצלחנו לחלץ את הסיכה מהריאה ומנענו ניתוח ריאה גדול הכולל פתיחת החזה והתאוששות קשה. זו לא הפעם הראשונה שאנו נתקלים בתופעה של נשים הבולעות, או גרוע יותר שואפות את סיכת החיג'אב בזמן שהן מסדרות את המטפחת.
בתזמון מושלם הגיעה אל מיון ילדים במרכז הרפואי מאיר בבוקר יום שני פעוטה בת שנה לאחר שבלעה סיכת ראש של אמה. ד"ר אייל זיפמן, מנהל שירות גסטרו ילדים משתף כי הילדה עברה מספר צילומים שהראו כי הסיכה ממוקמת באיזור הקיבה וחששנו כי מאחר ומדובר בסיכה בעלת ראש חד, היא עלולה לנקב את מערכת העיכול ולגרום לנזק משמעותי וסכנת מוות. בבדיקת גסטרוסקופיה שנערכה יחד עם ד"ר פביאנה בנימינוב, מנהלת השירות האנדוסקופיה במאיר, התגלה כי הסיכה עברה ללא נזק למעיים. הילדה נשארה להשגחה צמודה במחלקת כירורגית ילדים, ולבסוף, למרבה המזל, הסיכה יצאה בדרך הטבע. במקרה זה, מזל גדול הפריד בין הילדה לבין ניתוח משמעותי וסיבוכים ארוכי טווח, מוסיף ד"ר זיפמן.
ההמלצה הגורפת היא, לא להכניס את הסיכות האלו לפה, ולא להשאירן ללא השגחה בקרבת ילדים. מדובר בסכנת חיים מיותרת לחלוטין" מסכמים ד"ר רומם וד"ר זיפמן.