בצילו של גל תאונות דרכים בשבועות האחרונים, הציגה חברת המועצה גלי שחר בישיבה שנערכה אתמול (רביעי) את תכנית העבודה העירונית המורחבת להגברת הבטיחות בדרכים.
1 צפייה בגלריה
צילומים: פרטי
צילומים: פרטי
צילומים: פרטי
שחר מכירה את הנושא הכואב בליבה - לפני 18 שנה, שכלה את בתה, רוני, בתאונת דרכים כשהייתה בת 8 חודשים. לאורך השנים גלי פעילה מאוד בנושא, מרצה ומכהנת כחברה בוועד המנהל של עמותת "אור ירוק".
את המצגת פתחה גלי בנתון חמור, לפיו מתחילת השנה נהרגו בישראל 283 בני אדם ביחס ל-22 הרוגים בכל שנת 2018. 19 אחוז מהנפגעים בתאונות דרכים ברעננה בשלוש השנים האחרונות היו קשישים, ו- 11 אחוז היו פעוטות וילדים. "החזון שלנו הוא לצמצם לאפס את מספר הנפגעים ברעננה", אמרה גלי. "כשנכנסתי לתפקיד ישבתי עם רונית, מנהלת המטה, וביקשתי לראות את התכנית. 93 אלף שקלים לשנה - זה היה התקציב של העירייה לטיפול בנושא כל כך חשוב ואקוטי של תאונות דרכים".
על פי התכנית, יגדל התקציב המוקדש לנושא פי שלושה ביחס לתקציב הקיים, תוך התמקדות ביצירת רצף חינוכי מהגיל הרך ועד גיל 120 ויצירת מענה לכל פלחי האוכלוסיה דרך הגברת החינוך לנושא בגיל הרך, הגברת הפיקוח והאכיפה בעיר, הטמעת תכנית "נשק וסע" גם בקרב תנועות הנוער. בסוף המצגת, פנתה גלי לחברי המועצה בבקשה למתנדבים שיהיו לכוח עזר בהטמעתה.