עיריית רעננה תציין את חג הסיגד, חגם של יהודי אתיופיה המבטא את הכיסופים לירושלים, באירוע לכל המשפחה שיתקיים ביום שלישי, 19.112019 בין השעות 16:30-19:30 במשכן למוסיקה ואומנויות בעיר.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
האירוע הססגוני והמיוחד, שיתקיים במעמד ראש העיר, יאפשר היכרות עם מורשתם של יהודי אתיופיה, דרך מוזיקה, ריקוד, אוכל מסורתי שמבוסס על תבשיל האינג'ירה, דוכנים אותנטיים ועוד.
האירוע ישלב מגוון פעילויות לילדים ולכל המשפחה כולל: הצגת הילדים "עולים לירושלים", סדנאות יצירה, סדנת ריקוד מסורתי, קיר סלפי בביגוד מסורתי, דוכן קליעת צמות, דוכני טעימות מהמטבח האתיופי, דוכני מכירת חפצי אומנות, תכשיטים, בגדים, כלים, תבלינים ושלל פעילויות והפתעות נוספות.
ירוס (קיצור של ירושלים באמהרית) אילה, תושבת העיר שיזמה את האירוע: "ביוני האחרון נחמץ לי הלב בשל שיח מפלג בחברה הישראלית כלפי ישראלים ממוצא אתיופי. גמלה בי ובאישי ההחלטה, 'לעשות משהו' בכדי להאיר את עיניי החברה ולחשוף אותם למי שאנחנו באמת ולקורה אותנו כקהילה כאן. אז זה התחיל במפגשי הידברות עוצמתיים והמשיך לערב במסגרתו פתחנו את סוכת ביתנו לתושבים ברעננה אשר זכו להצצה לרזי התרבות שלנו.
אך לא די בכך בכדי לחולל שינוי נדרשים הקפדה ושקידה במלאכה החשובה הזו. אז מה יכול להיות משמעותי יותר מלחשוף את תושבי העיר רעננה בפרט והחברה בכלל לבסיס של הסיפור של יהודי אתיופיה, הלא הוא חג הסיגד המבטא הכיסופים שלנו לארץ ציון?
"תודה לראש העיר על אמירתו הכה חשובה באחד ממפגשי הידברות בו כיבד אותנו בנוכחותו ואמר: 'מרעננה תצא הבשורה לחברה טובה יותר' והנה כך הדבר, תודה על מרחב עשייה מאפשר ותודה לאנשים מיוחדים בעיר הזו, שמכוונים, דוחפים וגורמים לי להרגיש כאילו מאז ומתמיד גרתי כאן ויכולה להרגיש לגמרי בבית".