פיקוד העורף הודיע הבוקר (שלישי) על סגירתם של מקומות עבודה לא חיוניים בדרום ובגוש דן, אך עם זאת ניתן לצאת לעבודה אם קיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו על-פי זמן ההתגוננות. הלימודים בכל הגנים, בתי הספר והמוסדות האקדמיים באזורים אלה בוטלו.
2 צפייה בגלריה
צילום: עידו ארז
צילום: עידו ארז
צילום: עידו ארז
בתי החולים הממשלתיים פועלים כסדרם וממשרד הבריאות נמסר כי כל מוסדות הבריאות ברחבי הארץ ערוכים בהתאם להנחיות של פיקוד העורף. בשירותי בריאות כללית רק מרפאות ממוגנות יפעלו היום במתכונת רגילה באזורים: הדרום, תל אביב, אזור המרכז וגוש דן. בשאר האזורים הפעילות כהרגלה. ממכבי שירותי בריאות נמסר כי השירותים פועלים כסדרם למעט טיפת חלב נס ציונה, מרפאת שחפת ברחובות, מעבדת רמת יוסף בבת ים, מכון התפתחות הילד ברחוב צאלים בחולון. המרכזים הרפואיים של קופת חולים לאומית יפעלו כרגיל למעט מרפאת שמשון באשקלון, מרפאות ט ותל חי באשדוד, מרפאת עצמאות בת ים. השירות יינתן במרפאות סמוכות והודעה נמסרה ללקוחות הסניפים. למוקד יד שרה ולסניפי יד שרה בדרום ובמרכז, מגיעות בקשות לכסאות גלגלים לאפשר התניידות מהירה לאוכלוסיה מבוגרת שמתקשה בתנועה. לאור פניות הרשויות ופיקוד העורף, סניפי יד שרה שבמקלטים יהיו פתוחים 24 שעות, עד לרגיעה.
בבנק ישראל הנחו את הבנקים לעבור למתכונת חירום. הבנקים יסגרו את רוב הסניפים שלהם באיזורי גוש דן והדרום, אך עם זאת חלק מהבנקים הודיעו לעובדים כי הבנק הוא מקום עבודה חיוני ועל כן העבודה תתנהל כרגיל, אך סייגו כי בבנקים שעובדים עם ילדים מאזור המרכז ודרומה או מי שחושש להגיע למרכז יכול שלא להגיע.
לנוכח הוראות פיקוד העורף העדכניות ועל רקע המצב הבטחוני, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הורה לפתוח מוקד חירום למענה לפניות העובדים. המוקד עומד לרשות הציבור בטלפון: 2383*.
התאחדות התעשיינים פתחה חמ"ל מיוחד ביישוב עומר, שייתן מענה 24 שעות ביממה לתעשיינים על מנת לעזור להם לעבור את תקופת הלחימה ולתפקד באופן מיטבי על פי ההנחיות הביטחוניות של פיקוד העורף לרבות מפעלים חיוניים. החמ"ל יעניק באופן רציף מענה לכלל צרכי ובעיות המפעלים בעקבות הלחימה כגון - פגיעה של טילים במבני המפעלים; היערכות לעבודה במתכונת חירום; מחסור בעובדים; פגמים במיגון מפעלים; הפסקות חשמל; מחסור בחומרי גלם; חוסר יכולת לעמוד בהזמנות בעקבות פגיעה בתהליך ייצור; שיבוש בדרכי תחבורה; קבלת פיצויים בשל הלחימה ועוד. טלפון חדר המצב: 08-6466705.
2 צפייה בגלריה
קניון עופר בבאר שבע. צילום: הרצל יוסף
קניון עופר בבאר שבע. צילום: הרצל יוסף
קניון עופר בבאר שבע. צילום: הרצל יוסף
הקניונים ומרכזי המסחר בדרום הארץ ובאזור גוש דן יפעלו באופן חלקי בלבד. בקבוצת ביג שמפעילה קניונים בין היתר באשדוד, קסטינה, קריית גת ובאר שבע משאירים את ההחלטה האם לפתוח את החנויות להחלטת בעלי הרשתות, וניתן להניח כי רבים מהם ישאירו את החנויות סגורות לאור התנועה הדלילה שתהיה בקניונים בדרום הארץ ובמרכז. קבוצת הנדל"ן גזית גלוב שמפעילה את מתחמי G, הודיעה על סגירת כל הקניונים באזורים המוגדרים על ידי פיקוד העורף, למעט שירותים חיוניים כגון בתי מרקחת. גם קבוצת עזריאלי בעלת קניונים בבאר שבע, תל אביב, חולון , וראשון לציון, תפעיל את הקניונים היום במתכונת חירום ועל פי הנחיות פיקוד העורף. הקניונים, ובעיקר החניונים בהם, משרתים גם כמרחבים מוגנים ועל כן הוחלט בקבוצת הנדל"ן כי תהיה גישה לאזורים הללו.
אפליקציית הניווט הישראלית Navin, העלתה למפות מקלטים ומרחבים מוגנים ברחבי העיר באר שבע. המיפוי בבאר שבע כולל שורה של מבנים מרכזיים כולל הגרנד קניון, קניון הנגב, אוניברסיטת בן גוריון ומקלטים ברחבי העיר. הפרויקט מורחב כעת למקומות נוספים בארץ וכבר החל מיפוי המקלטים והמרחבים המוגנים באוניברסיטת תל אביב. האפליקציה ניתנת להורדה ללא תשלום מחנות האפליקציות גוגל פליי בקישור: https://bit.ly/2KsQHZ6