נמלי האש מטרידים את תושבי רעננה: מספר תלונות בנוגע לתופעה העונתית הגיעו ל"מיינט רעננה" בימים האחרונים והתושבים טוענים כי ניתן לעשות הרבה יותר כדי למגר את המטרד.
תושבת מרכז העיר: "הילד שלי מתגלש ופתאום אני שומעת צעקה. אני ניגשת אליו ורואה מעין כוויה בסביבות הברך ושרשרת של נמלים על רגליו. אני מרגיעה אותו ומתקשרת למוקד שהביא מדביר אך התופעה חזרה על עצמה יום למחרת, הפעם עם אמא אחרת שישבה עם שני ילדיה על ספסל".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה
צילום המחשה: אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה
צילום המחשה: אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה
תושבת נוספת משכונת נווה זמר: "אי אפשר לצאת מהבית לגינה. פשוט אי אפשר. הנמלים האדומות האלו עוקצות וכל עקיצה שלא נדע. זה כואב מאוד. למזלי, הבת שלי לא נעקצה, אבל אני לעומתה נעקצתי. כשסיפרתי לגננת על התופעה וביקשתי ממנה שתבדוק אם בחצר הגן יש נמלים כאלו, היא אמרה לי שאמנם אין נמלים כאלו בגן אך הוסיפה, כי 'הרבה הורים פנו אליה באותו עניין לאחר שילדיהם נעקצו'. צריך לעשות לזה סוף".
כידוע, קיימים מינים רבים של נמלי האש ולא כל נמלה בצבע חום היא נמלת אש בהגדרתה. בישראל קיימת התפשטות של נמלת האש הקטנה כבר מלפני כעשרים שנה, והיא נצפתה במספר מוקדים בעבר גם באזור השרון ובהיקף נרחב.
לפי המשרד להגנת הסביבה מדובר בנמלה המוגדרת כאחד מ-100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה. היא אמנם אינה מעבירה מחלות, אך מהווה מפגע תברואתי ועקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כוויה. כיצד תזהו אותה? "זוהי נמלה קטנה מאוד, שגודלה פחות ממילימטר", אומר עידן ארטנשטיין - מומחה להדברה. "היא בצבע חום-אדמדם ולרוב ניתן לראות את הנמלים האלו מתהלכות בשורה. עם בוא הקור והגשמים יש הפוגה בפעילות שלהן לרוב בין החודשים דצמבר למרץ".
בעיריית רעננה מודעים לתופעה העונתית ואומרים: "בכל פנייה לגבי נמלים אדומות עיריית רעננה נותנת מענה ומבצעת מהלך הדברה מסודר. כל תושב שנתקל בבעיה מוזמן להתקשר למוקד העירוני ואנו נגיע ונטפל בצורה מידית".