כאן משליכים בכיף: תושבי שכונת נווה זמר במערב רעננה מתלוננים כי הפכו לאתר פסולת עירוני. לדבריהם, כפי שפורסמו ולוו בצילומים אותנטיים, משאיות אשפה משליכות פסולת בניין בסמוך לבנייני המגורים בשכונה ולא באתרים המיועדים לכך.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"כשמשלמים אלפיים שקל ארנונה", אמרו חלק מהתושבים שללא קשר מנהלים בחודשים מאבק עיקש ביוקר החיוב, "לא מצפים לקבל פסולת מתחת לחלון הבית. זה פשוט לצפצף על התושבים לאור יום".
תושבת השכונה מוסיפה: "אני לא מכירה שכונה אחת בישראל בה מגיעות משאיות חדשות לבקרים ומשליכות פסולת בניין בסמוך אליה. גם ככה יש לנו תלונות על יוקר הארנונה ועל כך שאנו חשים שאנו חיים ומתגוררים בתוך אתר בניה, אז הוספת המשאיות הפיראטיות זה עוד נדבך שמחזק את תחושותינו כי אין דין ואין דיין בכל הקשור לשכונה".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
סגן ומ"מ ראש העירייה ניר קריסטל הגיב לפרסומים השונים ברשתות החברתיות: "אכן בעיה מאד מטרידה שמעסיקה אותנו הרבה מאד, והיא מתרחשת בעוד אתרים בעיר ולא רק בנווה זמר.פיקוח על בעיות הבניה מחייב פקחים שמוגדרים כפקחי איכות הסביבה. יש לצערי בודדים כאלה (מתאר לכם מצב קיים) ברעננה ומקווה שנוכל להכשיר נוספים. בימים הקרובים אנחנו מכניסים לפעולה מצלמות ניידות, מוסוות שיוצבו בעיר במיוחד לטיפול בבעיה הזו של פסולת בניין ששופכים במקומות אסורים. מעריך שבתוך כמה חודשים נהיה במקום אחר מבחינת הטיפול בסוגיה הזו ונוכל לצמצם אותה מאד".