פוסט שהעלתה עירית רעננה בשבוע שעבר אודות המשך רישות העיר במצלמות אבטחה עורר סערה אצל רבים מתושבי רעננה שהתוודעו אליו וטענו כי העירייה למעשה מרשתת את העיר "כדי לתת דוחות".
הפוסט שפורסם בדף הפייסבוק העירוני הודיע כי "אנו ממשיכים בהתקנת מצלמות אבטחה ברחבי העיר כחלק ממהפכת העיר החכמה. מצלמות אלו הן מצלמות אבטחה שנועדו לתרום לתחושת הביטחון של תושבי העיר, לשמור על הסדר הציבורי וליצור גורם הרתעה מפני גניבות. מערכת זו מהווה חלק מרכזי בהטמעה הכוללת של תכנית העיר החכמה ברעננה. במסגרת התכנית תרושת העיר כולה בכ-600 מצלמות. העתיד ברעננה נראה בטוח".
1 צפייה בגלריה
צילום: עיריית רעננה
צילום: עיריית רעננה
צילום: עיריית רעננה
כאמור, בעקבות הפוסט החלו לזרום למערכת "מיינט רעננה" תגובות רבות שהמכנה המשותף שלהן: "עיריית רעננה התקינה את המצלמות כדי לתת דוחות תנועה". אחד מהתושבים אף טען כי "בדק את הנושא בקפדנות ומצא כי כל המצלמות שהותקנו ממוקמות באזורים מועדים עם בעיות חניה, לאורכה ולרחבה של העיר" ."אם יש בעיות בבטחון של התושבים שיגבירו את צוות השיטור העירוני ולא יתקינו מצלמות שגם ככה לא מונעות שום עבירת רכוש או אלימות", מסר תושב אחר. ראש העיריה חיים ברוידא הגיב לדברים וקבע כי המצלמות נועדו אך ורק לשמירה על הבטחון בעיר ולא לצרכי אכיפה ומתן דוחות.
ברוידא: "כחלק מפרויקט עיר חכמה, אנו מרשתים בימים אלה את העיר במאות מצלמות אבטחה. חשוב לי להדגיש וכפי שכבר הודגש, כי הצבת המצלמות הינה לצרכי בטחון אישי, הגברת הבטחון במרחב הציבורי והתמודדות טובה יותר עם תופעות של וונדליזם. יודגש כי לא!!! מדובר במצלמות תנועה לצורך אכיפה ומתן דו"חות. עיר חכמה תאפשר לנו כרשות להעניק יותר ברמת השירותים העירוניים, ולהגיב טוב ומהר יותר לצרכים השונים של התושבים".