בית משפט השלום בכפר סבא גזר השבוע את דינו של תושב האזור אשר יחד עם גורמים נוספים ניהל "רשת עבריינית מתוחכמת ונועזת", שמטרתה לפרוץ באופן סדרתי לעסקים ברעננה, כפר סבא וערים נוספות ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה בלבד: סרטון אבטחה
צילום המחשה בלבד: סרטון אבטחה
צילום המחשה בלבד: סרטון אבטחה
על פי כתב האישום, הנאשם והאחרים נהגו להצטייד בכלי פריצה, הכוללים: פטישים, מברגים, מגזריים לחיתוך מנעולים, ברזלים ולום, והנאשם היה מצטייד מראש בשקי בד גדולים ועבים מאוד, המשמשים לפסולת בניין אותם היו ממלאים הפורצים בהמשך ברכוש גנוב. הנאשם והאחרים היו מתפרצים לבתי עסק ברחבי הארץ כשהם רעולי פנים, ועל ידיהם עטו כפפות. באמצעות מכשירי הפריצה היו הנאשמים חותכים את מנעולי בתי העסק ומרימים את תריס הגלילה.
במסגרת הקשר הוגדרה חלוקת תפקידים, לפיה אחד תמיד נותר מחוץ לבית העסק כדי לאבטח את המעשה, והאחרים – שניים או שלושה – היו נכנסים לבית העסק וגונבים מקופת המקום כסף מזומן וסיגריות.
לאחר ההתפרצויות היו הנאשם והאחרים נמלטים מהמקום ומתחלקים בכסף המזומן, ואת הסיגריות היו מוכרים בדרום הארץ בפזורה הבדואית, ומתחלקים בשלל.
במקרה אחד התפרצו הנאשם והאחרים לבית עסק ברעננה. גם במקרה זה לאחר שהעסק נפרץ נותר הנאשם מחוצה לו כתצפיתן, וחבריו נטלו מן המקום סיגריות בשווי מוערך של 70,000 שקלים ומזומן בסך 8,000 שקלים. כשהגיעה משטרה למקום נמלטה החבורה ברכב תוך נסיעה פרועה.
במקרה נוסף, התפרצו הנאשם והאחרים לבית עסק בכפר סבא, גרמו לנזק מוערך של 60,000 שקלים ונטלו מן המקום סיגריות בשווי מוערך של 45,000 שקלים, כסף מזומן בסך 4,500 שקלים ועקרו מכשיר כספומט שהכיל כ-2,800 שקלים. גם במקרה זה לאחר שהעסק נפרץ נותר הנאשם מחוצה לו כתצפיתן.
על אף שהנאשם לא גנב בפועל אלא שימש כתצפיתן בית המשפט החמיר בעונשו ברף העליון של הענישה וגזר עליו כחמש שנות מאסר.