רעננה נחשבת אחת מהערים המובילות בקידום פרויקטי תמ"א 38. בעוד בניינים רבים זוכים לשיפוץ מקיף, יש גם לא מעט פרויקטים שמסתיימים בעוגמת נפש מבחינת הדיירים. כך, למשל, בבניין דירות ברחוב אחוזה 28 פינת דוד אלעזר 3. לפני קרוב לחמש שנים, החל בבניין פרויקט תמ"א 38 על ידי חברת "קליפורניה ישראל" ובניצוחו של היזם, יהוראי כהן. "אנחנו בתהליך הזה כבר שנים, ועברנו תלאות. מההתחלה ההתנהלות הייתה על כרעי תרנגולת. המכה היא שגם כשהתלאות נגמרו, המצב עדיין רחוק מלהיות סביר", אומרים דיירי הבניין.
על אף המצב הרעוע שבו הבניין שרוי, נתנה העירייה ליזם טופס 4 לפני כשנה. מאז, טוענים התושבים, הם חיים בגיהינום: "הם מבחינתם קיבלו טופס 4 וקיפלו את הפועלים. הם מזלזלים בנו מאוד, והשאירו אותנו במצב עגום. הבניין פרוץ לגמרי, כל דבר שמתקינים הוא באיכות הגרועה ביותר, והכי חמור — שאין עם מי לדבר", מספרת רננה, תושבת הבניין.
המצוקה גדלה בשבוע האחרון, כשהגשמים היכו במלוא עוצמתם, והלובי הוצף. "שאלתי אותם מה זה, והם אמרו שזה התכנון שלנו", אומרת רננה.
דיירת אחרת הוסיפה: "אין לנו מושג איך הם קיבלו טופס 4. יש שקעי חשמל פתוחים, הצפות של מים. הדברים לא גמורים. הכול פתוח, נזילות בצורה לא נורמלית. פשוט סכנת נפשות".
דייר נוסף בבניין, מספר: "המדרגות לא בתקנים, חוטי חשמל מסוכנים. אני מדליק אור בצד אחד ונדלק אור בצד השני", הוא אומר.
בעיה חמורה נוספת, היא בתכנון תעלות הניקוז, שמוציאות את המים הישר למדרגות שבכניסה לבניין: "אני לא הבנתי איך העירייה אישרה תוכנית עם תעלות ניקוז שמהן זורמים המים אל תוך הבניין. יש פה גם היבט תברואתי, יש פה מים עומדים ומלא יתושים. עד לא מזמן לא הייתה לנו בכלל דלת בכניסה. הביאו דלת מחדר אשפה, מברזל.
"יש פה גם ליקויי חשמל, ואני רוצה להבין איך חברת החשמל איפשרה התקנה של חשמל ברמות האלה. מלוח החשמל שלי יצאו לא פעם גיצים".
באמצעות עו"ד שקד ענתבי הגישו הדיירים מכתב התראה לחברת "אחוזה תמ"א רעננה בע"מ" (שהתמזגה עם חברת קליפורניה), ובו ציינו כי העבודות טרם הסתיימו, וכי החברה לא מילאה את כל חובותיה לדיירים על פי ההסכם. "מרשיי נאלצים לחיות בבניין עם ליקויים רבים, שאינו מאפשר סביבת חיים ראויה ובטוחה", נכתב במכתב. עוד מפורטים הליקויים, ביניהם: תקרה שבורה מעל הכניסה הראשית; צביעת חדר המדרגות לא הושלמה; מדרגה שבורה בכניסה; רטיבות בקירות, צורך בתיקון המעקה החיצוני; צורך בתיקון דלתות ומשקופים במחסנים; צורך בתיקון דלתות ארונות חשמל; קרמיקה שבורה בלובי, ועוד. הדיירים מאיימים לתבוע את החברה אם לא תפעל לתיקון הליקויים תוך 14 יום.
מחברת קליפורניה (לשעבר "אחוזה תמ"א רעננה בע"מ"), נמסר בתגובה: "החברה דוחה את כל האמור. החברה עמדה במלוא התחייבויותיה כלפי בעלי הדירות, בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, לרבות בעניין לוחות הזמנים של הפרויקט. החברה דוגלת במצוינות ובאיכות בלתי מתפשרת, כפי שיעידו המוניטין המצוינים והפרויקטים שביצעה ומבצעת בכל רחבי הארץ".