מצוקת הסייעות ברעננה רחוקה מפתרון, והורים רבים מתלוננים על אי סדרים בטיפול בנושא, בגני ילדיהם. רק בשבוע האחרון התקבלה בקבוצת הווטסאפ באחד מהגנים בעיר הודעה מהגננת, הקוראת להורים לבוא ולקחת את ילדיהם, כי אין ביכולתה לפתוח את הגן לבדה.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
כזכור, בחודש יולי שעבר הודיעה העירייה על מתווה העסקה חדש, כדי להתמודד עם המחסור החמור. על פי המתווה, יועברו הסייעות להעסקה במשרה מלאה (חמישה ימי עבודה בשבוע), יקבלו כ-1,000 שקל תוספת שכר חודשית בעבור יום לימודים ארוך, מתן הזדמנויות לפיתוח ואופק מקצועי, הטבות כספיות למתמידות, השתתפות במימון לימודים, קביעות, תנאים סוציאליים, ועוד.
אלא שבפועל, כך על פי מקורות פנימיים, נצפתה עלייה של כ-15 בלבד אחוזים בכמות הסייעות המגויסות. זאת, בעקבות סירובן של חלק מהסייעות לקבל על עצמן את השינוי בתנאי ההעסקה.
אם לילדה בגן מספרת על המאבק המתמשך מול העירייה, לגיוס גננת נוספת לגן: "הילדה שלי בוגרת מאוד לגילה, אבל היא לא יודעת לנגב בעצמה לאחר השירותים. אז היא הייתה חוזרת עם ישבן מלוכלך. התפקיד של סייעת הוא מכריע, והילדים זקוקים להן, כי זה לא מתפקידה של הגננת. עד השנה שעברה היה צוות מנצח — גננת ועוד שתי סייעות. השנה השאירו אותנו עם סייעת אחת, בלי שום סיבה. זה הזוי, עכשיו אחרי מלחמה הדברים הסתדרו, אבל זה צריך להיות מובן, והורים לא צריכים להילחם בשביל זה".
סבתא לנכד בגן הוסיפה: "לפני חודש וחצי ברחה הסייעת מהגן של הנכד שלי, ובמשך יומיים הילדים היו בגן אחר, כי לא הייתה סייעת בגן. אני שומעת את המצוקה אצל חברות שלי שעדיין סייעות בגנים. אין מחליפות לשעת צרה. כמות הגנים גדלה ואין מספיק סייעות".
אם לילדה בת ארבע וחצי: "כל הזמן יש בעיה עם הסייעות. הרבה פעמים כשאחת מהסייעות לא מגיעה, הגן פשוט לא נפתח בזמן, וההורים ממתינים בחוץ חצי שעה. לפעמים, כשסייעת חולה שבוע, מביאים מחליפה, אבל היא לא קבועה וכל יום מגיעה מישהי אחרת".
מהעירייה נמסר: "העירייה פועלת במלוא המאמצים לגיוס כוח אדם איכותי לגני הילדים, שיהיה פתרון למחסור כלל ארצי בסייעות. הרפורמה של העירייה מוכיחה את עצמה, וכבר גויסו 65 סייעות בעיר וצומצמו חוסרים קבועים במצבת כוח האדם בגנים. בנוסף, הוחלט על הרחבת התקנים בהעסקת הסייעות, וכן יורחב בקרוב הפיקוח על הגנים, באמצעות חלוקת העיר לתתי-אזורים בתחום פעילות הגנים, שתאפשר מענה נקודתי בכל צורך. "בימים אלה פועלת מחלקת גני הילדים בעירייה למילוי מקום איכותי וראוי, המבטיח המשך שגרת פעילות הגן".