בדרך למאה, עוצרים בתשעים: רעננה חצתה את רף 90 אלף התושבים, כך פרסם הערב (מוצ"ש) ראש עיריית רעננה, חים ברוידא בפוסט השבועי שלו.
1 צפייה בגלריה
מה באמת חשוב לנו? רעננה ממבט על | צילום: עמית שעל
מה באמת חשוב לנו? רעננה ממבט על | צילום: עמית שעל
מה באמת חשוב לנו? רעננה ממבט על | צילום: עמית שעל
לדבריו, על פי מסמך פנימי עירוני תושבי רעננה חצו את רף 90 האלף והעיר בדרכה להמנות בין הערים הגדולות בישראל, אליהן נכנסה כפר סבא לאחרונה, שחצו את רף המאה אלף.
יש לציין, כי בפרסומים הרשמיים של מדינת ישראל גודל האוכלוסיה של רעננה נכון לסוף שנת 2018 אינו עולה על 74 אלף אנשים בלבד. הפער הקיים בין שני נתונים אלו אינו מפתיע היות ובאופן טבעי קים פער בין דיווחי הרשות שהינם מהימנים (ארנונה וכו') לבין הדיווחים הרשמים ולוקח מספר שנים עד לעדכונם המלא בנתונים הרשמיים (למשל, משפחה שמגיעה לרעננה לא תטרח לדווח למשרד הפנים בתעודת הזהות באופן מיידי על מעברה, ואילו כן תדווח למשרדי הרשות עקב תשלומים ושירותי חינוך וכו').
סביר להניח שהגידול באוכלוסיה נובע בין היתר בשל השכונות החדשות שנבנו בעיר, יחד עם ההתפתחות המואצת של פרוייקטים של בניה במסגרת ההתחדשות העירונית (תמ"א 38, פינוי בינוי וכו') שרעננה היא בין מובילותיה בישראל.
ברוידא: "השבוע קיבלתי לשולחני מסמך רישמי עירוני פנימי המעיד, כי חצינו את רף 90.000 התושבים המתגוררים ברעננה. המספר הרישמי הוא 90.007 תושבים".