שלושה חודשים לאחר הפיגוע הקטלני בשכונת רמות בו נרצחו שני האחים אשר ויעקב פלאי ז"ל מהשכונה, המשפחה מפרסמת סרטון משפחתי קורע לב.
2 צפייה בגלריה
אשר ויעקב פלאי ז"ל
אשר ויעקב פלאי ז"ל
אשר ויעקב פלאי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בסרטון שפרסמה המשפחה היום (ג') ומספר ימים לפני ל"ג בעומר, ניראים שני הילדים משחקים יחד במגלשה ובכיסאות ומוותרים זה לזה על הישיבה במקום. הסרטון צולם שנתיים לפני הפיגוע הקטלני ברמות בו הם נרצחו.
כזכור, ביום שישי ה-10 בפברואר, שעות לפני כניסת השבת, מחבל פגע בתחנת אוטובוס בשדרות גולדה מאיר, רצח שני ילדים- אשר ויעקב פלאי והאברך אלתר שלמה לדרמן, כבן 20 שהתחתן חודשיים קודם לכן. בנוסף, הוא פצע באורח קשה חמישה בני משפחה שעשו את דרכם לשבת חתן בבני ברק. המחבל נוטרל במקום. הסיור העירוני בשכונת הגבעה הצרפתית תוגבר במהלך השבת.

שבועות לפני הפיגוע, אשר ויעקב פלאי ז"ל משחקים יחד. צילום: באדיבות המשפחה

"אנחנו לא מצלמים הרבה. מצלמה טובה לא היתה לנו כבר תקופה. לא זכרתי בכלל שצילמנו אתכם. זה כל כך לא אופייני לנו", אמרה דבורי פלאי אמרה בשיחה עם mynet, "ובכל זאת - מצאנו כעת את ההסרטה הזאת. מזכרת כל כך מיוחדת! מסתכלת עליכם, ילדים מתוקים כל כך, ומודה לה' על המתנה הזו. רגע אמיתי של נחת יהודית. ואת הרגע הזה בחר הקב"ה שיישאר לנו.
"זה יכל להראות גם אחרת: אולי שניכם הייתם מתעקשים להיות ראשונים, אולי הייתי מבקשת כמו שאני עושה לפעמים: 'אושי תוותר ליעקב, הוא הקטן', אולי בכלל הייתה פורצת מריבה, גם זה קורה... וגם כך הייתם נשארים ילדים אהובים מאד. אבל כאן בהסרטה של כמה שניות - כמה אושר ונחת גרמתם לי כאמא! ואיזו מזכרת נצח גם מהוויתור - שהוא ערך שאנו משתדלים לחנך אליו, וגם ממכם - יעקב שעודנו מתלבט, ואושי המוותר בחיוך... סיטואציה שמוכיחה שהייתם ילדים טובים!
אולי הסרטון הזה, שבתיזמון מדויק התגלה רק עכשיו, בספירת העומר, נשאר לנו בשביל המסר העוצמתי שבו: אבא שלנו אוהב אותנו. הוא אוהב אותנו בכל מקרה, גם כשאנו מתווכחים לפעמים, ולא מסתדרים... זה קורה. אבל כמה אושר ונחת רוח אנו מסבים לו כשאנו מוותרים אחד לשני.
"'וכך אמר להם הקב"ה לישראל: בניי אהוביי, כלום חיסרתי דבר שאבקש מכם? ומה אני מבקש מכם? שתהיו אוהבים זה את זה, ותהיו מכבדים זה את זה ותהיו יראים זה מזה' (תנא דבי אליהו). את התמונות האלה רוצה הקב"ה לראות, את הסיטואציות האלה הוא רוצה להנציח. ככה הוא אוהב אותנו כל כך! הלוואי ונזכה לעשות לפניו נחת רוח".

2 צפייה בגלריה
אשר פלאי ז"ל ואחיו יעקב פלאי ז"ל
אשר פלאי ז"ל ואחיו יעקב פלאי ז"ל
אשר פלאי ז"ל ואחיו יעקב פלאי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

מתנדב זק"א, בנצי ליזרוביץ שטיפל בפצועים סיפר על הרגעים הראשונים והמפגש עם אמם של שני הילדים שנרצחו. "האמא הסתכלה עליי ושאלה - הוא בחיים? בתוך ליבי נשברתי, אני ידעתי את האמת אבל היא לא ידעה מה מצבם של ילדיה. הייתי חזק ולא פרצתי בבכי בפניה", סיפר ליזרוביץ על הרגעים הקשים.