"הלב שלנו נקרע, איך אפשר? אלו התינוקות שלנו": הורים לשישה פעוטות בהוד השרון לא מוצאים מנוח עם הוודע ביום שלישי בשבוע שעבר על התעללות בגן יוקרתי ברוח החינוך המונטיסורי בהוד השרון, מידיה של סייעת בשנות ה-20 לחייה שעבדה בגן. הסייעת נעצרה, מנהלת הגן, תושבת הוד השרון, נשלחה למעצר בית שהסתיים השבוע והגן נסגר בהוראת משרד החינוך ל-60 יום: "הגן צריך להיסגר לצמיתות. אנחנו ההורים עוברים ימים מאוד קשים ומנסים לעכל את כל מה שקרה לילדים שלנו", אומרים שי ובת אל פרנקו הורים לילד בגן.
4 צפייה בגלריה
הסייעת רואן עבד אל חי
הסייעת רואן עבד אל חי
הסייעת רואן עבד אל חי
(צילום: פרטי)
כזכור, ביום שלישי שעבר, עצרה המשטרה סייעת שעבדה בפעוטון בעיר הוד השרון תושבת טירה בשנות ה 20 לחייה ועיכבו לחקירה את מנהלת הגן. למחרת היום שוחררה הסייעת למעצר בית על פי החלטת בית המשפט והגננת שוחררה בתום חקירתה. עם התקדמות החקירה אספו חוקרי תחנת כפר סבא ראיות נוספות להתנהגות אלימה של הסייעת כלפי מספר פעוטות בגן הכוללת הטחה על המזרון והכאת הפעוטות, המשטרה עצרה שוב את הסייעת וביום שני השבוע האריך בית המשפט את מעצרה ב-4 ימים נוספים, עד להשלמת החקירה. מנהלת הגן כאמור, נשלחה למעצר בית שהסתיים השבוע.

הטחה, הכאה וחניקה

על פי העדויות שהגיעו לידי "מיינט" משמיעה בהקלטות וצפיה בסרטונים, עולה מסכת קשה מאוד, שלא כולה מותרת לפרסום, על התעללות ממושכת של הסיעת, הכוללת גם מכות, הטחות על מזרון, חניקה, קללות ועוד.

4 צפייה בגלריה
צילום ווטסאפ בשיחה של אחד ההורים עם מנהלת הגן
צילום ווטסאפ בשיחה של אחד ההורים עם מנהלת הגן
צילום ווטסאפ בשיחה של אחד ההורים עם מנהלת הגן
(צילום: מסך)

בדיון הארכת המעצר השופט נועם רף קבע כי העבירות המיוחסות לסייעת מעידות על מסוכנות וכי מדובר על התעללות. הסניגור של הסייעת טען, כי היא מתמודדת נפש, זאת למרות שהיא משמשת כסייעת בגן כבר שמונה שנים. עוד עלה מתוך החלטת השופט, רף, כי "אין מדובר במקרה בודד אלא ככל הנראה בסדרה של מקרים שהתרחשו לאורך תקופה ממושכת". בנוסף, התייחס השופט לסרטונים אליהם נחשף, מהם עולה לכאורה כי היו מקרים בהם הסייעת "הטיחה פעוטות על הרצפה, חנקה אותם בכרית שהביאה איתה, האכילה אותם בכוח ופגעה בהם באלימות פושעת".

4 צפייה בגלריה
עו"ד שיר אהרונסון
עו"ד שיר אהרונסון
עו"ד שיר אהרונסון
(צילום: פרטי)

עו''ד שיר אהרונסון עורכת הדין של הורי הנפגעים: "ככל שהחקירה מתקדמת, אנו נחשפים לעוד ועוד מקרים של התעללות ופגיעה קשה בילדי הגן, במקום שהיה אמור להוות עבורם בית חם ואוהב. נראה כי גם הידיעה שהגן מצולם, לא מנעה מהחשודה לבצע את הזוועות בילדים חסרי הישע. אנו מחזקים את המשפחות בימים קשים אלה ונמשיך לעשות את כל הדרוש על מנת שימוצה עמה הדין".

הסיוט של כל אמא

ארבל עופר לנדאו, אמא של אחד הפעוטות בגן מספרת: "לפני כשבוע קרסו עלי השמיים, הסיוט של כל אמא דפק אצלי בדלת. הבן שלי הלב שלי הבייבי שלי היה בקבוצת הביניים בגן, גן עם רשימת המתנה כאורך הגלות, המלצות בכל קבוצה שכונתית אפשרית.
"אבל התברר לי, ולהיתר ההורים, מיום ליום שלא מדובר בפעוטון אלא בבית זוועות, קבוצת התינוקות בגן עברה התעללות מתמשכת על ידי הסייעת תחת אפה של מנהלת הגן שמעורבותה עדיין נחקרת. הימים עוברים וחוסר האונים גדל, מה היה בקבוצה של בני? האם ספג אלימות? האם עבר התעללות? האם נפרדתי מהבן שלי כל בוקר לסבל מתמשך? הלב שבור לרסיסים, מרוסק".
מה קורה כעת, עודכנתם?
"המשטרה כעת חוקרת את כל קבוצות הגיל בגן, חקירה שיכולה להימשך זמן רב, והלב שלי לא יהיה שקט עד שלא תגמר החקירה. אל תגידו לי זה לא יקרה, לי זה קרה, תקשיבו ללב, תשתפו אם משהו לא נראה לכם את שאר ההורים, תייצרו קבוצת הורים מכילה עם מקום לביקורת וספק, זה לצערי לא ימנע את המקרה הבא אבל אולי יוביל לגילוי מוקדם ופחות נזק. היו הרבה סימני שאלה בגן שרק בחכמת הבדיעבד אנחנו ההורים מעלים וכל כך כואב לנו שלא פתחנו שיח כזה קודם".

4 צפייה בגלריה
ההורים מפגינים מול ביתה של מנהלת הגן
ההורים מפגינים מול ביתה של מנהלת הגן
ההורים מפגינים מול ביתה של מנהלת הגן
(צילום: פרטי)

נועה גני, אמא של פעוטה בגן שנכחה ביום שני השבוע בהארכת המעצר, מספרת כי נחשפה לזוועות שלא מדירות שינות מעיניה: "מסתבר שלא מדובר רק בהזנחה" , היא אומרת, "הייתה התעללות ממושכת, גם מכות, ובמה שקשור לשטן הזאת, היא גם דאגה לחנוק את הבת שלי כי לא נרדמה לשנ"צ ונתנה לה לצרוח במשך 40 דקות בחצר של הגן לבד בשיא החום".
ההורים גם זועמים על העובדה כי מנהלת הגן "מסתובבת חופשי", זאת לאחר שעוכבה לחקירה ונשלחה למעצר בית שהסתיים כאמור השבוע, והפגינו מספר פעמים השבוע מול ביתה
שי ובת אל פרנקו, הורים לפעוט בגן: "הגן צריך להיסגר לצמיתות ולא רק ל-60 יום. אנחנו ההורים עוברים ימים מאוד קשים ומנסים לעכל את כל מה שקרה לילדים שלנו. קשה לנו להתאושש, הילדים שלנו ללא מסגרת ואנחנו לא מתכוונים לשתוק עד שכל מי שפגע בילדינו יעמוד לדין".
קראו גם:
חברת מועצת העיר עדי פרילנג אנקורי, המתמודדת לראשות העיר: "שוב ושוב זה קורה והפעם כאן בהוד השרון. ילדים עוברים תופת, תינוקות חסרי ישע שלא יכולים להגיד מה הם עוברים, הדמעות שוטפות ועל כל הזוועה הזאת מנצחת לכאורה סייעת החשודה באחת ההתעללויות הקשות והמזעזעות. מזה שבוע שאני מסתובבת ללא אויר לנשימה. הפרשה של הסייעת המתעללת, מזעזעת ושומטת את הקרקע מתחת לרגליים. כל שיחה עם הורה מהגן מפרקת את הלב ושוברת אותו לרסיסים. ההקלטות והמצלמות שנתפסו בגן, לכאורה מבשרות את הרע מכל. הילדים שלנו צריכים להיות בראש סדר העדיפויות והביטחון והבטיחות שלהם הם מעל הכל".
עו״ד דוד בוחבוט אשר מייצג את בעלת הגן מוסר בתגובה: "מרשתי נחקרה בנושא ומסרה עדות במשטרה. חשוב לציין כי ברגע שנודע לה על התנהגות אותה סייעת היא פנתה למשטרה והעבירה להם את מצלמות האבטחה בגן. בעלת הגן מתייחסת בחומרה רבה לנושא".