מחווה נדירה למלחין הדתי מרעננה בשתי מדינות מוסלמיות: ד"ר ברוך ברלינר זכה השבוע לקונצרט הצדעה באוזבקיסטין ובתחילת שבוע הבא יזכה למחווה דומה גם בקיריגיסטן, שתי מדינות מוסלמיות שלהן יחסים דיפלומטיים עם ישראל משנת 92'.
1 צפייה בגלריה
ברלינר. "אני מרגיש שנולדתי מחדש"
ברלינר. "אני מרגיש שנולדתי מחדש"
ברלינר. "אני מרגיש שנולדתי מחדש"
( צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>>
מדובר בערב הצדעה המוקדש כולו לברלינר במסגרת פסטיבל "לילות התנ"ך". יוזם הפסטיבל הוא המפיק הישראלי, המוזיקאי והיזם למצוינות בחינוך נחום סלוצקר שעובד בשיתוף פעולה הדוק עם ברלינר מזה כ-30 שנה. בפסטיבל בבירת אוזבקיסטן ובבבישקק בירת קירגיזסטן נוגנו שלוש יצירות של ברלינר: הפואמה הסימפונית "בריאת העולם", האורטוריה "אברהם" והקונצ'רטו לצ'לו ולתזמורת "חלום יעקב".
ברלינר נולד בארץ ועבר עם משפחתו לברלין בגיל 12. עד 1990 חי בחו"ל. הוא סיים תואר שני בפיזיקה ודוקטורט במתמטיקה באוניברסיטת ציריך. עם עלייתו ארצה, השתלב כחוקר בכיר באוניברסיטת תל אביב. כמו כן פרסם ברלינר שני ספרים על ביטוח ומתמטיקה, ויותר מ־70 מאמרים מדעיים, והיה מרצה אורח בכ־20 אוניברסיטאות בעולם. במקביל לקריירה המדעית שלו, כל חייו התעניין במוזיקה. כנער למד נגינה בכינור אצל המוזיקאי עדן פרטוש.
בשנת 2002 חזר לעסוק במוזיקה והחל להלחין יצירות ברוח היהדות, ביניהן הסימפוניות "בריאת עולם" "אברהם אבינו" ו"חלום יעקב", המשלבות נגינת תזמורת עם קריאת פסוקים מהתנ"ך. "כמו שבנצרות יש מוזיקה שנכתבה במיוחד לכנסיות, היצירות שלי מתאימות לבתי כנסת, אבל הן אינן מנוגנות בשבתות או בימי חג", אומר ברלינר. "בזכות המוזיקה אני מרגיש שנולדתי מחדש, וחש צעיר מאוד. אני מודה על כל יום שאני יכול להלחין".