סגנית ראש עיריית רעננה דרורה כהן נדבקה בקורונה, עקב מגע של מספר בכירים בעירייה בהם גם סגן ומ"מ ראש העירייה וחברי מועצה עם כהן הם קיבלו הודעה כי עליהם להכנס לבידוד.
1 צפייה בגלריה
דרורה כהן. "מחפשים סיפורים"
דרורה כהן. "מחפשים סיפורים"
דרורה כהן. נדבקה בקורונה
( צילום: יוגב עמרני)
קראו גם >>
מוקדם יותר בשבוע שעבר הודיע גם ראש עיריית רעננה שעליו להכנס לבידוד עקב חשיפה לחולה מאומתת.
אמש (מוצ"ש) פרסמה כהן פוסט המודיע על היותה נשאית הנגיף: "בחג קיבלתי תשובה שנמצאתי חיובית לקורונה. לנוכח זאת נכנסתי מיד לבידוד ונמנעתי לחלוטין ממגע עם כל הסובבים. משרד הבריאות בשיתוף עם העירייה ערכו חקירה אפידמיולוגית והודיעו לכל מי שהיה איתי במגע כי עליו להיכנס לבידוד. מאחלת לכולם בריאות שלמה ומקווה לעבור את זה בשלום ובמהירות".
קדם לפוסט זה ביקורת ציבורית רבה על כך שחולה בקורונה מבין חברי המועצה נדבק בקורונה והעירייה לא עדכנה את הציבור ולא חשפה את שמו.
חבר מועצת העיר, יקי ודמני: "הפעם נחצו כל הגבולות. לפני זמן קצר התפרסמה הידיעה בפורום תושבים רעננה כי חברת מועצה נדבקה בקורונה. בהנחה שהמידע נכון, חוסר הפרסום הרשמי וההסתרה מהווה שילוב קטלני של אווילות, חוסר הבנה, פופוליזם ופחדנות ואתם כולכם נבונים להבין במי מדובר . לאן נעלמו גם כל הסגנים והמשנים שעסוקים בהפקת סרטים מגוחכים ובקשרי ממשל לא ברורים? האם הם בבידוד וחוששים לעדכן?
"מי היה בקרבת אותו חבר מועצה שאומת כנושא הנגיף? אולי גם אני? ומכאן בעקיפין בני משפחתי... ואולי כל אחד מכם שהייתם נוכחים בקרבת אותו נשא ובכך אתם מסכנים את סביבתכם? נבחר ציבור חייב שקיפות מוחלטת וזה חלק "מהמחיר" של שליחותו. ההסתרה וחוסר השקיפות מהווה שפל מדרגה בין מי שמוביל את העירייה ואלה שמסביבו לבין תושבי רעננה.
"יואיל ראש העיר לקבל את הסכמת חבר המועצה שאומת יחד עם הרשויות הרלוונטיות ולהופיע בציבור (כמו שהוא רגיל לעשות גם בדברים חסרי משמעות..) ולתת הסברים ומידע במי ובמה מדובר ואיך בדיוק קרו ההדבקות שנבין אם ההנחיות הופרו, או לא כדי למנוע הישנותם של מקרים. אין כאן עניין של קואליציה ואופוזיציה, מדובר בחיי אדם ולא יתכן שהמידע יוסתר מאתנו".
יו"ר הפורום אבי גבע שחשף את דבר הידבקותה של כהן, פרסם לאחר מכן תמונה על אירוע פתיחת תערוכה באגם ובה נכחה סגנית ראש העיר דרורה כהן, שלדבריו, גרמה להכנסת חברי מועצה, בכירים ונבחרים לבידוד.
"זהו האירוע החגיגי שהתקיים לפני ימים בודדים בגלריה באגם, בהשתתפות ראש העיר וחברי מועצת העיר, שבגינו הם הוכנסו לבידוד קורונה", כתב גבע, "אחת המשתתפות היא סגנית ראש העיר דרורה כהן שבדיעבד אומתה כחיובית לקורונה. שימו לב לצפיפות ולאי חבישת מסיכות של חלק מהנוכחים. מחזות כאלו גורמים לתחלואה ובידוד, ויותר מכך, משדרים בימים אלו הפקרות לתושבים".
מעיריית רעננה נמסר: "משרד הבריאות בשיתוף פעולה מלא עם עיריית רעננה השלים את החקירות האפידמיולוגית וכל הנדרשים להיכנס לבידוד עקב חשיפה לנציג הציבור שהתגלה כחולה מאומת קיבלו הודעות אישיות. כל הישיבות, האירועים והפעילויות העירוניות התנהלו על פי כללי התו הסגול ולא התבצעה הפרה של הנהלים. עם זאת, על פי הנחיות משרד הבריאות כל מי שבא במגע קרוב עם חולה מאומת נדרש להיכנס לבידוד, ואכן כך היה".