תושב רעננה הורשע בבית משפט השלום בכפר סבא על עבירות חמורות של התפרצויות לבתי עסק בשלושה מקרים. התושב ביצע את הפריצות ביחד עם תושב אחר שבית המשפט טרם פסק את דינו.
1 צפייה בגלריה
פרצו לבתי עסק ברעננה
פרצו לבתי עסק ברעננה
פרצו לבתי עסק ברעננה
(צילום המחשה: סרטון אבטחה)
קראו גם >>>
במקרה הראשון הגיעו הנאשמים לחנות "הפרפומריה" ברחוב ויצמן בכפר-סבא, התושב טיפס על סורגי החנות, ניתץ את השמשה במכשיר הנחזה להיות פטישון, וגנב מבעד לסורגים בשמים בשווי כולל של 18,441 שקל.
בגניבה השניה התפרצו השניים לחנות "אופיס דיפו" ברחוב אחוזה ברעננה, ניתצו את זכוכית דלת הכניסה הראשית, נכנסו לסניף וגנבו ארבעה משחקי פלייסטיישן, ארבעה משחקי XBOX, מטען וארבע קונסולות משחקים בשווי כולל של 4,449 שקל וגרמו לנזק לדלת בשווי 1,500 שקל.
בהתפרצות השלישית שאירעה לפנות בוקר, פרצו השניים לחנות "אופטיקה הלפרין" ברחוב אחוזה ברעננה, ניתצו את זכוכיות דלת הכניסה הראשית של החנות, גנבו מספר זוגות משקפי שמש בשווי אלפי שקלים וגרמו נזק לדלת החנות בשווי 3,685 שקל.
עוה"ד דוד ונטורה, סנגורו של התושב, ביקש להקל על התושב עקב נסיבותיו האישיות הקשות במיוחד. לדבריו, הוא התמודד מגיל ילדות עם מצוקה קשה, היות שאביו נטש את משפחתו וכשהיה בן 12 אמו לקתה באירוע מוחי והוא תמך בה עד אשר נפטרה לפני כשנתיים ומאז הידרדר הנאשם, הוא נותר עם חובות כבדים וללא קורת גג.
חרף נסיבותיו הקשות סיפר עו"ד ונטורה כי הוא שירת בצה"ל בשירות קרבי מלא. וככעת הוא נמצא בזוגיות חדשה ומבקש לפתוח בדף חדש.
התושב הביע התנצלותו מעומק ליבו כלפי נפגעי העבירה, סיפר על נסיבות חייו הקשות, כי הוא מתעד להתחתן ולהקים משפחה עם בת זוגו, וביקש את רחמי בית המשפט כדי שיוכל להשתקם ולבנות את עתידו.
השופטת אילה אורן, הרשיעה את התושב ובפסק הדין כתבה: "מצאתי ליתן דגש לנסיבות חייו הקשות של הנאשם והתמודדות מאז היה ילד עם קשיים ניכרים לצד התרשמותי מרצונו של הנאשם לשקם את חייו בעת הזו אף שעובר למעצרו לא פנה לקבלת טיפול".
לפיכך, החליטה השופטת לגזור על הנאשם את העונשים הבאים: מאסר בפועל למשך 18 חודשים, החל מיום מעצרו 5.8.2020. מאסר מותנה למשך 7 חודשים, והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור עבירת רכוש מסוג פשע למשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר. מאסר מותנה למשך 4 חודשים, והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור עבירת רכוש מסוג עוון למשך 3 שנים מיום שחרורו ממאסר.
"כמו כן על הנאשם לשלם לנפגעי העבירה באישומים הראשון והשלישי פיצוי בסך 2,000 ₪ כל אחד, ולנפגע העבירה באישום השני פיצוי בסך 1,000 ₪. הפיצוי ישולם ב- 10 תשלומים, חודש לאחר שחרורו ממאסר. המאשימה תעדכן את המזכירות בפרטי נפגעי העבירה ותעדכן את נפגעי העבירה על אודות הפיצוי שנפסק".