תביעת בוררות על סך 34 אלף שקל בלבד של שחקנית כדורגל נשים מהפועל רעננה שחלתה במחלת הסרטן נדחתה על ידי בוררת ההתאחדות לכדורגל.
1 צפייה בגלריה
ספיר כדורי. "איפה האנושיות?"
ספיר כדורי. "איפה האנושיות?"
ספיר כדורי. "איפה האנושיות?"
(צילום: פרטי)
ספיר כדורי, 27, שיחקה כשוערת כדורגל. ב-9.8.2018 חתמה בקבוצת הפועל רעננה, עברה את הבדיקות, ואף החלה באימונים עם הקבוצה. בחודש אוקטובר היא הרגישה לא טוב, החלה סדרת בדיקות שלאחריה מצאו כי היא חולה במחלת הסרטן, שהתפשט.
בפוסט שפרסמה היא כתבה: " “אני לא מחפשת נקמה אני מחפשת צדק. הגיע הזמן שאספר את הסיפור שלי למרות שלא רציתי שיצא ככה אבל כנראה שאין ברירה. לפני שנתיים בגיל 25 וחצי הלכתי לבדיקה שגרתית אצל הרופאת משפחה שלי , על הדרך אמרתי לה על משהו שמעורר אצלי חשד של 'שריר' תפוס בבטן ולא כואב, משהו שהוא לא הגיוני.
"אני באה מעולם הספורט ויודעת להבחין אם נתפס לי השריר או שזה סתם משהו שלא צריך להתייחס אליו ובאמת לא התייחסתי. לאחר בדיקות ואשפוז גילו לי את המילה שהיתה כך כך רחוקה ממני . גוש סרטני בבטן. לי? אין מצב.  האמת היה הלם ראשוני אבל מהשנייה הראשונה ידעתי שאני פה להילחם בזה ויודעת שהוא הגיע לגוף הלא נכון. כי אני? להפסיד? לא יקרה ובטח לא לזה. 
“לאורך כל הדרך החיוך לא ירד מהפנים והסביבה הקרובה מאוד תמכה. פחדתי לספר לכולם, לא רציתי את הרגשת הרחמים של האנשים כי זה מה שמרגישים שקורה דבר כזה. ברוך ה’, אני הרבה מאחורי הטיפול שהצליח 555 והאופטימיות והאמונה מתחזקת מרגע לרגע”.
“ככדורגלנית לפני הגילוי המסעיר חתמתי במועדון הפועל רעננה נשים, מועדון שמתיימר להיות בית לשחקניות שעוטף בחום כל שחקנית ושחקנית אבל, היי עד שזה מגיע לכסף, נכון?
"החוזה שלי נכנס לתוקף מבחינה חוקית עברתי את כל הבדיקות הנדרשות לחוזה ובהצלחה רבה. לצערי לאחר כמה ימים שהחוזה נכנס לתוקף וגם שהתאמנתי עם הקבוצה חודש , אישפזו אותי והשאר היסטוריה. מה שיותר נורא שזרקו אותי הצידה, החוזה שלי פתאום לא תקף , לא מגיע לי השכר שחתמתי עליו.“הכל התנהל בצורה לא אנושית קרה ומנוכרת ולמה? כי מדובר בכסף? איפה האנושיות נעלמה ? למה אני צריכה לתבוע אותם בבוררות מטעם ההתאחדות שלדעתי צריכים לגבות שחקנים כמוני ! זה נדיר אבל זה קיים ומישהו צריך לעזור ולקחת אחריות הרי אנחנו לא בוחרים להיות חולים . אנחנו בוחרים להילחם!! וגם לנצח במלחמה הפרטית שלנו.
“למה הייתי צריכה לעבור את כל המסע הזה מולם מההתחלה. הייתי מוכנה להכל רק שהצדק יצא לאור . אבל מסתבר שלא שגם פה הוא לא יצא ובגלל זה אני רושמת את זה ומספרת לכם את הדבר הכי אישיי שלי והכי פרטי שלי . לא מבקשת ממכם רחמים כי מזה אני הכי פוחדת . אני לא מרחמת על עצמי אז אתם ממש לא צריכים לרחם עלי אני יעבור ואנצח את זה ואני בדרך לשם! אני רק מבקשת שיעשה פה צדק ! לא הכסף הוא האישיו אלא האנושיות שנעלמה לנו מבין הידיים ואני מקווה שלא יהיה מישהו כזה אחרי אבל אם יהיה אני מקווה שלו יעזרו”.
מהפועל רעננה נמסר בתגובה: "נהגנו בהגינות וברגישות עם ספיר שהגיעה אלינו חודש לפני שהתגלתה מחלתה. כל אנשי המועדון עמדו מאחוריה בפן האנושי לאחר שהתגלה כי היא חולה בטרם פתיחת עונת 2018/19, ולפני ששיחקה משחק אחד בקבוצה. היינו נכונים למצוא פתרון כספי, אך לצערנו ספיר סירבה בתוקף ובחרה לגרור את העניין לפסים משפטיים. בנסיבות אלה הבוררת קבעה את אשר קבעה בפסק בוררות מנומק וצודק משפטית. את המועדון ייצג בהליכי הבוררות עו"ד עמרי אפלבאום ממשרד זיסמן אהרוני גייר".