הם לומדים על ההיסטוריה של מדינת ישראל, נפגשים עם דוברים ערבים ויהודים, לומדים איך להתראיין בטלוויזיה ואיך לספר את הסיפור לקהל בינלאומי – התכנית למנהיגות ודיפלומטיה ציבורית מחפשת את דור השגרירים הבא שיציג את הפנים של רעננה וישראל לעולם כולו.
2 צפייה בגלריה
מסיימי המחזור הראשון
מסיימי המחזור הראשון
מסיימי המחזור הראשון
(צילום: StandWithUs)
קראו גם >>
תכנית "תבל" היא תכנית למנהיגות ודיפלומטיה ציבורית מטעם ארגון ההסברה הבינלאומי StandWithUs שתיפתח השנה לראשונה בעיר רעננה. "זה היה עוד לפני הקורונה" מספר אלון שטרנברג, מנהל התכנית תכנית "תבל", "עוד כשהייתי תלמיד תיכון הרגשתי שחסר לי ידע איך לייצג את המדינה שלי במשלחות לחו"ל, אבל היום האתגר אפילו גדול יותר, בני נוער נחשפים באופן יומיומי לתגובות אנטישמיות ברשות החברתיות ואין להם מושג מה לענות. מתוך הצורך המאוד ברור- הקמנו את "תבל"".
כתכנית חדשה והיחידה שמלמדת בני נוער כיצד לחנך אודות ישראל ולהילחם באנטישמיות, "תבל" מותאמת לצרכים של בני דור ה-Z. המשתתפים רוכשים כלים פרקטיים להמשך דרכם כמו יצירת קמפיינים חיוביים ברשתות החברתיות, ניתור חדשות והבחנה בין עיקר לתפל בעידן של פייק ניוז, רכישת ניסיון בראיונות טלויזיוניים לתקשורת זרה ואפילו מחדדים את כישורי הכתיבה שלהם באמצעות כתיבת מאמרי דעה- וכל זה כשהם תלמידים בכיתה י'- בני 16 בלבד.
התכנית שמה לה למטרה לייצר שכבת מנהיגות חזקה ואיכותית של בני נוער שייציגו את המדינה באופן הכי איכותי שיש. עשרים בני נוער בכל קבוצה נבחרו לקחת חלק במחזור א' של התכנית שפעלה בירושלים ובתל אביב בשנה שעברה והשנה הוחלט לפתוח קבוצה גם ברעננה.
אלון מספר, "פתאום אתה יכול לראות בני נוער שלא מצליחים להישאר ערים בבית הספר, יושבים בסדנה באורך 3 שעות על ההיסטוריה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולא רוצים ללכת הביתה. למה? כי זה מעניין אותם".
דניאל שטיין, מי שירכז את תכנית "תבל" ברעננה בשנה הקרובה מספר: "אנחנו דואגים לחשוף אותם לכמה שיותר מידע, דוברים יהודים וערבים, להביא לידי ביטוי גישות שונות לנתח את המצב הפוליטי בישראל, במזרח התיכון ובעולם. בסוף מדובר בבני נוער שמעצבים את הדעה שלהם ואנחנו רוצים שהם יגדלו להשתמש בידע הזה כדי להילחם בבורות ובשנאה שמפיצים ארגוני חרם שונים".
2 צפייה בגלריה
צוות המדריכים ברעננה
צוות המדריכים ברעננה
צוות המדריכים ברעננה
(צילום: StandWithUs)
משבר הקורונה פגש את משתתפי התכנית בשנה שעברה באמצע תכנון פרויקט בינלאומי לשיפור תדמית ישראל בעולם, אבל מהר מאוד מצאו דרך לנצל את המצב ויצרו את פרויקט "קונקטין" (ConnecTeen).
מטרת הפרויקט היתה לאפשר למשתתפים להמשיך לפעול לשיפור תדמית ישראל גם בתקופת הקורונה וליצור קשר חזק עם יהדות התפוצות שניצבת בפני אתגר לא פשוט נוכח עליית מקרי האנטישמיות באירופה וארה"ב גם על רקע התפשטות מגפת הקורונה. בפרויקט שהחל בחודש מרץ ונמשך כחודשיים כל אחד מהמשתתפים יצר קשר עם בן נוער מהקהילות היהודיות שבארה"ב וקנדה לשיח וירטואלי שבועי. הפרויקט, שזכה לסיקור תקשורתי רחב איפשר לבני נוער שנמצאים במרחק 12 שעות טיסה להכיר בדרך יוצאת דופן, וחלקם ממשיכים לשוחח עד היום.
בימים אלו המיונים להשתתפות בשנת הפעילות הבאה בעיצומן. תכנית "תבל" מחפשת את 20 בני הנוער שייצגו את ישראל בעולם תוך קיום מפגשים פרונטלים ווירטואליים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
בני ובנות נוער בכיתה י' מהעיר רעננה שרוצים לקחת חלק בתכנית חדשנית ומעניינת מוזמנים להירשם כאן.