כ-140 קשישים מתו השנה בגפם בשנה האחרונה וברעננה החליטו לצאת ביוזמה חדשה: תושבי העיר יאמצו קשישים עריריים וידאגו לשלומם.
1 צפייה בגלריה
מאמצים קשישים ברעננה
מאמצים קשישים ברעננה
מאמצים קשישים ברעננה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
רק לפני שבועיים גופה במצב ריקבון של אישה ערירית ומבוגרת התגלתה על ידי צוות זק"א בדירה ברחוב קלאוזנר ברעננה מספר ימים לאחר מותה, וקריאת זק"א לעקוב אחר הקשישים ולהתעניין בשלומם לא נפלה על אוזניים ערלות. יו"ר סיירת התיקונים ברעננה, אמיר פוירמן החליט לצאת ביוזמה חדשה הקוראת לתושבי העיר לאמץ קשישים עריריים: "בשנה החולפת לפחות 139 קשישים נפטרו בגפם ואיש לא ידע", אמר פוירמן השבוע, "סיירת תיקונים רעננה מכריזה על הקמת פרוייקט 'אמץ קשיש/ה' ועל פתיחת המוקד הטלפוני שיהיה בקשר רציף עם קשישים בודדים בעיר כדי שאף אחד לא ישאר לבד".
קדמו להכרזה זו גם בארגון זק"א שלנוכח המציאות הקשה יצאו במסע הסברה לציבור, שסיסמתו "שכן, שים לב אם אני חסר". מטרת מסע ההסברה לגרום לציבור להתעניין יותר בשלומם של שכנים גלמודים, של ניצולי שואה ושל מכרים החיים בגפם, כדי למזער עד למינימום האפשרי את תופעת הגופות הנרקבות, ואולי גם להציל את חייהם.
"אנו רוצים לעורר את המודעות למצב החמור הקיים של חוסר אכפתיות חברתית, עד כדי ביזוי כבוד המת. זה יכול להיות השכן או השכנה של כל אחד מאתנו, שאיש מאתנו אינו מתעניין בשלומם במשך תקופה ארוכה. אם נעקוב אחרי השכן ונתעניין בשלומו, נוכל להזעיק עזרה בזמן ולהציל חיים. במקרה של מוות, נוכל להביא את גופת הנפטר לקבר ישראל לפני אובדן צלם אנוש".

ליצירת קשר לאימוץ קשישים: 072-3957507