ברקע גל האלימות הגואה נגד נשים, ייצאו הערב (שלישי) תושבי רעננה לריצת עשרה קילומטרים – לזכר 11 הנשים שנרצחו בשנה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
לי רחובסקי והכרזה שאיירה
לי רחובסקי והכרזה שאיירה
לי רחובסקי והכרזה שאיירה
(צילומים: פרטי)
בראש היוזמה, עומדת לי רחובסקי, בת 23, סטודנטית לאדריכלות ועיצוב פנים ומאיירת: "המטרה היא בראש ובראשונה להעלאות את המודעות. כשאנשים ראו את המודעה, הם היו בשוק שיש 11 מקרי רצח מתחילת 2020. ואלו רק המקרים שבהם הנשים שנרצחו – אני לא רוצה לדעת כמה יושבות בבית ולא מדברות".
נתונים שמתפרסמים בעת האחרונה, מעידים על גידול ברור במספר הנשים המתלוננות על אלימות בביתן ובתוך מערכת היחסים. רק בשבוע שעבר, נרצחה מאיה וישניאק, בת 22 מאורנית. סיפורה הכואב, צמצם את המעגל: "המאבק למניעת אלימות נגד נשים תמיד היה משהו שקרוב אלי, אבל אני חושבת שמה שגרם לי לצאת עם זה החוצה זה הסיפור של מאיה. תמיד זה היה בתווך גילאים מבוגר יותר, וכשזה באמת קרה למישהי בת גילי אז את מבינה כמה זה קרוב".
לי מספרת שהרבה גברים הביעו התעניינות להגיע גם הם לריצה, מתוך ידיעה כי לא מדובר במאבק נשי בלבד – כל אחד, הוא ילד, אח או חבר של אישה. כולנו, רוצים שכל אדם ירגיש בטוח ומוגן בביתו ובקשריו.
את המודעה על היוזמה, שהופצה ברחבי הרשת החברתית, מעטר איור שיצרה לי: "במהלך הקורונה ציירתי הרבה, בין היתר אישה שהראש שלה מורכב מפרחים כסימן לכך שהיא פורחת. זה מאוד התחבר לי לעניין של העצמת נשים, ומאוד קשרתי את הציור למה שהתגלגל בחדשות על הפגיעה בנשים".
הריצה תצא היום (שלישי) בשעה שש וחצי, מהכניסה הראשית של פארק רעננה.