טענות קשות בגין ניצול סמכות בעבר הובילו להגשת תלונה במשטרה נגד חברת המועצה דרורה כהן על ידי מתנדבות במערך המתנדבים העירוני.
1 צפייה בגלריה
דרורה כהן. "מנסים לפגוע בשמי הטוב"
דרורה כהן. "מנסים לפגוע בשמי הטוב"
דרורה כהן. "מנסים לפגוע בשמי הטוב"
(צילום: פרטי)
בתפקידה כחברת מועצת העיר רעננה, מכהנת דרורה מאז הקדנציה שעברה כיו"ר מועצת המתנדבים - שהינה ועדת רשות. במקביל, מכהנת דרורה כרכזת המתנדבים היישובית של תנועת "של"ם" (שירות לאומי מבוגר). לאחר שבמרץ שנה שעברה נשלחה פנייה ל"תנועה למען איכות השלטון", עלה כי עד אז דרורה כהן לא הודיעה על ניגוד עניינים בין היותה ראש מועצת המתנדבים, יו"ר וועדת מתנדבים, בעיירה לבין תפקידה בתנועת "שלם".
במכתב התגובה של התנועה לאיכות השלטון, נכתב: "בראש מועצת המתנדבים שולטת הגברת כהן במשאבים ותקציבים רבים המיועדים לכלל ארגוני המתנדבים בעיר, ואסור לה להיות נתונה במצב שבו יש בכוחה להעדיף ארגונה שלה על פני ארגונים אחרים".
בעקבות דרישת התנועה לאיכות השלטון, הצהירה דרורה בחודש יולי האחרון כי לא תפעל בניגוד עניינים בין תפקידה כיו"ר מועצת המתנדבים בעיריית רעננה לבין היותה רכזת יישובית של תנועת של"ם. בפועל, מצביעות המתנדבות על התנהלות בעייתית סביב הכובע הכפול.
בשנת 2018, ביקשה תושבת רעננה להצטרף למערך ההתנדבות העירוני ולקחת חלק בפרויקט התנדבות עירוני הכפוף לעמותת של"מ. אותה תושבת (השם שמור במערכת), הופנתה לדרורה לאור תפקידה כרכזת המתנדבים בעיר. לתדהמתה, נתקלה בתגובה יוצאת דופן. במהלך שיחתה עם דרורה, התבקשה על ידיה לשמש בהתנדבות כמורה פרטית לאנגלית לנכדתה. "היא שאלה אותי בטלפון אם אני יודעת אנגלית, ואם אני יכולה לתת בהתנדבות שיעורים לנכדתה" מספרת המתנדבת, "זה ממש ניצול מעמד. התחלתי להתפתל, ולא ידעתי איך להוריד אותה מהגב שלי בלי ליצור אנטגוניזם. גמרתי את השיחה והייתי בהלם", היא מספרת. לאחר כמה שבועות, חזרה הבקשה בשנית: "אותו סיפור בדיוק חזר על עצמו. לא היה לי נעים להגיד לה שזה לא לעניין. אמרתי לה שאין לי זמן".
מתנדבת נוספת, מספרת על מקרה חמור שקרה בשנת 2013. בתצהיר עליו היא חתומה, נכתב: "לקראת הבחירות לראשות העיר ב 2013 , במהלך שיחת היכרות אישית לתחילת התנדבותי בתכנית של"ם, הגב' דרורה כהן פנתה אלי וביקשה שאתפקד לבית היהודי כדי שהיא תמשיך להחזיק בתיק ההתנדבות. הבהרתי לה שאינני שייכת למגזר הדתי ואין לי כל כוונה להתפקד לבית היהודי. היא ניסתה את מזלה ואמרה לי שזה בסה"כ 20 ש"ח. סירבתי".
חלק מהמתנדבות המעידות על התנהלות קשה תחת דרורה, עדיין לוקחות חלק במערך ההתנדבות העירוני. כולן עזבו את העשייה בתנועת של"ם.

פוגעים בשמי הטוב

מדרורה כהן נמסר בתגובה לתלונות: לא היו דברים מעולם. כל חיי הבוגרים עסקתי בהתנדבות ובשליחות ציבורית. פעלתי ועשיתי למען האחר, למען הפיכת העיר למקום שיותר טוב לחיות בו, למען ערבות הדדית וראיית האוכלוסיות החלשות. בכל שנות פעילותי לא ביקשתי דבר לעצמי ועשיתי הכל מתוך רצון לתרום ולתת. צר לי כי גורמים אינטרסנטים מנסים להזיק לי ולפגוע בשמי הטוב".
פורסם לראשונה: 07:14, 25.05.20