המשטרה פרסמה אמש (ראשון) מתווה חדש המצמצם את ההפגנות ליד ביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. המתווה החדש יגביל את ההפגנות לשלוש פעמים בשבוע. פעמיים בימי חול ופעם שלישית ביום שישי או לחילופין במוצאי שבת. בנוסף, יוטלו מגבלות על רעש חריג לאחר השעה 9 וחצי בערב, ותהיה בקרה משטרתית.
1 צפייה בגלריה
מפגינים מול ביתו של בנט ביום ראשון השבוע
מפגינים מול ביתו של בנט ביום ראשון השבוע
מפגינים מול ביתו של בנט
(צילום: שאול גולן)
קראו גם >>>
כזכור, ההפגנות נגד בנט ברחוב ציפמן בשכונה השקטה בה הוא מתגורר עוררו את זעמם של תושבי רעננה ככלל והשכנים בפרט.
שכניו של ראש הממשלה נפתלי בנט דרשו לעצור או לצמצם את ההפגנות מול ביתו הפרטי של בנט ברעננה ושלחו מכתב בנושא לראשי מערכת אכיפת החוק, בהם השר לביטחון פנים עומר בר לב, היועמ"ש, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה וכן לראש העיר, חיים ברוידא, בדרישה לשנות את המתווה המאפשר את קיום ההפגנות - לפני שיפנו לבג"ץ בנושא.
כידוע, בנט ומשפחתו החליטו להמשיך לגור בביתם הפרטי ברעננה ולא במעון הרשמי בבלפור, מאחר וארבעת ילדיהם צעירים ולומדים בבתי ספר באזור. בשבועות האחרונים נערכות במקום הפגנות בלתי פוסקות, אשר מטרידות את התושבים הגרים בסמוך, ולדבריהם אף גולשות "לאנרכיה ברחובות בשם הזכות להפגין", בניגוד לפסיקות בג"ץ בנושא.
גם רב העיר הרב פרץ הביע את מורת רוחו מההפגנות שגלשו לחילולי שבת ולהטרדות מתפללים, וראש העיר חיים ברוידא, אף הותקף על ידי קומץ מפגינים בשבוע שעבר בסמוך למתחם ההפגנות.
ראש עיריית רעננה שפרסם את המוותה החדש בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "אני רואה בכך, הישג ראשון ומשמעותי, במאבק המתמשך למנוע סבל וטירדה מתושבים המתגוררים באזור.
"המתווה החדש, הוא תולדה של שיח שקיימנו בשבוע שעבר עם הקצונה הבכירה של המשטרה, בראשות מפקד המחוז ניצב משה ברקת. בפגישה העליתי את הדרישה לגיבוש מתווה מידתי לקיום ההפגנות באיזור בית ראש הממשלה.
"חוזר ומדגיש, זכות ההפגנה והמחאה עומדת לכל אחד. אך מה שהתרחש בשבועיים האחרונים ברעננה, חצה גבולות, ופגע בתושבי שכונה שלווה. תודה למשטרה על ההבנה וההחלטה לקבוע איזונים ונהלים חדשים באזור. כראש העיר אמשיך לדבוק בזכות תושבי רעננה לבטחון ולסדר ציבורי. כמובן נמשיך בעירייה ונעקוב מקרוב אחר ההתפתחיות בשטח, כדי למנוע כל פגיעה באיכות החיים של תושבי העיר".