לפני חצי שנה, בפינה נסתרת ברחוב אחוזה ברעננה, הפך חלומו של נרקיס מטיאס למציאות. נרקיס (37), אב לשתיים אשר גדל ברעננה, פתח יחד עם שני שותפים את BFF - בר שנועד להיות "הבר הראשון באחוזה", מקום שכונתי חדש שינגן מוזיקה טובה, יגיש בירה טרייה ואוכל איכותי לצעירי העיר. "רצינו שאנשים פשוט יוכלו לצאת מהבית ולבוא בלי להניע את האוטו", אומר נרקיס.
2 צפייה בגלריה
הפאב הראשון באחוזה
הפאב הראשון באחוזה
הפאב הראשון באחוזה
(צילום: BFF)
תוך זמן קצר התמלאו הספסלים בתושבים שנהנו מאפשרות הבילוי החדשה. אך חודשים ספורים חלפו, הקורונה הגיעה ואיתה הדרישה לסגור את העסק כדי לא ליצור התקהלויות. "לא ציפינו שדבר כזה יקרה", אומר נרקיס. "בפורים כבר הבנו שהמסיבה לא תלך לפי התכנון שהיה ושזה הולך לכיוון של הסגר".
כמו בעלי עסקים רבים אחרים, גם נרקיס מוצא את עצמו חסר אונים אל מול המצב החדש: "אנחנו לא יודעים אם בעתיד נוכל לפתוח. אנחנו תלויים בחסדים של המדינה כרגע. זה לא מספיק שהמדינה רק תאמר לנו שאפשר לפתוח. אם המדינה לא תוכל לעזור לנו כלכלית, אני לא יודע איך זה יקרה. איך אני אמור לשלם לספקים? ואיך לשלם משכורות? וכל מה שאני חייב עוד מרגע הסגירה?".
2 צפייה בגלריה
נרקיס בבר. "תלוי בחסדי המדינה"
נרקיס בבר. "תלוי בחסדי המדינה"
נרקיס בבר. "תלוי בחסדי המדינה"
(צילום: פרטי)
לאחרונה, פתחו בעלי הבר בקמפיין מימון המונים בהדסטארט. "במתכונת הזאת אנשים יכולים לעזור ולקבל בתמורה משהו שיוכלו ליהנות ממנו בהמשך", אומר נרקיס. תמורת סכומים משתנים, מציע המקום אופציה לסייע ובמקביל – ליהנות מבירה ואוכל ביום שבו ייפתח הבר.