כשהעיתונאי ומורה הדרך אדוארד דוקס מרעננה כתב את הספר 'כתבה אוקראינית בעברית' הוא קיווה שיהווה ספר הדרכה בשביל העיתונאים והמבקרים במדינה, בזמנים של שלום. הספר כבר הודפס מזמן, אבל כבר למעלה שנה שמתחוללת מלחמה קשה ועקובה מדם בין רוסיה לאוקראינה והסוף לא נראה קרוב.
2 צפייה בגלריה
אדוארד נוקס
אדוארד נוקס
אדוארד נוקס
(צילום: פרטי)
"במשך שנים חלמתי שתהיה לי ההזדמנות לבקר באוקראינה כחלק מטיול שורשים וגם לחוות את המדינה היפה הזו, והחלום הזה כנראה לא יתגשם בקרוב. אך מה שאצלי יישאר בגדר חלום הוא המציאות הקשה שאזרחי אוקראינה נמצאים בה, לחיות במדינה תחת אש, תחת מלחמה שחשבו שתיגמר תוך חודשים מעטים בלבד, ועכשיו מי יודע אם ומתי אוקראינה תחזור לעצמה", אמר כשהעניק לפני כשבוע את הספר למנהלת ארכיון רעננה, רחל ריינשטיין.

2 צפייה בגלריה
נוקס עם מנהלת ארכיון רעננה רחל ריינשטיין
נוקס עם מנהלת ארכיון רעננה רחל ריינשטיין
נוקס עם מנהלת ארכיון רעננה רחל ריינשטיין
(צילום: פרטי)

לתוך הספר נאספו כתבות שכתב המחבר על אוקראינה ועל המקומות המיוחדים בה לעיתון 'ידיעות אחרונות' במשך 30 השנה האחרונות, כולל דיווחים מהתקופה האחרונה - הראיון היחידי עם שר ההגנה האוקראיני לתקשורת בישראל, דיווח ממסיבת העיתונאים המסתורית של נשיא אוקראינה זלנסקי, סיפורי החיילים מהחזיתות והמציאות הכבדה בעורף.
קראו גם:
דרך הספר בן 120 העמודים הצבעוניים עם תמונות של נופי אוקראינה, יכול הקורא להתחבר למקומות היפים והייחודיים למדינה, ביניהם אתרים וסיפורים יוצאי דופן מבחינה היסטורית יהודית, הבית של חיים נחמן ביאליק בז'יטמור,השטר היחידי בעולם עם כיתוב ביידיש ועוד. כמו כן מסופר בו על אטרקציות מיוחדות ובלתי שגרתיות, המלצות על מסעדות וביקור במוזאונים מיוחדים.
"אני מקווה המלחמה תסתיים בקרוב, התיירים ישובו אליה והספר 'כתבה אוקראינית בעברית' ישמש מטיילים רבים בעתיד", אומר דוקס.