שנה חלפה מאז שתושבי רעננה צעדו ברחוב אחוזה בקריאה לשיוויון זכויות לקהילה הגאה, ולכל אדם באשר הוא – והרשת החברתית שוב נקרעת בין תומכי "מצעד הגאווה" למתנגדיו.
1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה אשתקד
מצעד הגאווה אשתקד
מצעד הגאווה אשתקד
(צילום: פרטי)
המצעד, שהתחיל כיוזמה של חניכי שבט הדר ברעננה ומתבצע בהובלת תנועות הנוער העירוניות, עתיד להתקיים השנה בתאריך ה7 ביולי, כחלק מציון חודש הגאווה ברחבי מדינת ישראל.
הפרסום הראשוני על קיומו בקבוצת תושבי רעננה, גרר בעקבותיו למעלה מ-400 תגובות החלוקות בדעותיהן. מסתמן שזאת היא רק התחלתו של קרב עיקש, הזכור היטב מהשנה שעברה.
מצד אחד – תגובות כגון "מיותר" ו"פרובוקציה", ו-"תנועות נוער לא אמורות להוביל אירוע כזה, איבוד דרך מוחלט". מהצד השני, תגובות הזוכרות לחיוב את המצעד בשנה שעברה, ותומכות בקיומו גם כעת: "נצעד עם ילדינו בגאווה על הסובלנות שיש בעיר הזו לכוווולם. שמחה לשמוע שהמסורת החשובה ממשיכה. יש לנו כבר דגל משנה שעברה שנדאג לתלות במרפסת במהלך החודש. כל דגל כזה מגרש את החושך שאני משתדלת לא לקרוא ברפרוף בתגובות פה. זו המלחמה של כל אזרח שמאמין בדמוקרטיה, שיוויון וחופש".
טרם נשמע קולו של ראש העיר בנושא, שכזכור, תמך בשנה שעברה בקיומו של המצעד. גם קולן של הסייעות הדתיות ואנשי הקהילה הדתית בעיר, שהתנגדו בחלקם נחרצות בשנה שעברה, טרם נשמע.