התקנות החדשות שאישרה הממשלה בניסיון לבלום את התפרצות וריאנט האומיקרון נכנסו לתוקפן הלילה (שני) בחצות. זאת, לאחר שאותרה מאומתת שנייה לווריאנט בישראל. לפי התקנות, על כלל הנוחתים בארץ תחול חובת בידוד ושתי בדיקות PCR שליליות, תופסק התחבורה הציבורית ליוצאים משדה התעופה למעט מוניות, וכן יופעלו איכוני שב"כ עד יום חמישי.
1 צפייה בגלריה
חיסון
חיסון
מתחסנים לקורונה
(צילום: מוטי קמחי)
קראו גם >>>
מאומתת לגן החדש היא תושבת רעננה בת 32 שהייתה בטיול משפחתי ביוהנסבורג. היא חזרה מדרום אפריקה דרך דובאי וקיבלה חיסון שלישי של פייזר לפני חודשיים. היא נמצאת בבידוד בביתה ברעננה, ביחד עם בעלה וילד בן 3. השניים לא נדבקו.
על פי התקנות, כל השבים ממדינות אדומות - בהם מחוסנים, מחלימים ואלו שלא התחסנו - יידרשו לבידוד של שבוע, כשתחילה יעברו מנתב"ג למלונית. עם קבלת תוצאה שלילית של הבדיקה הראשונה הנערכת כנהוג בנתב"ג או בתום 24 שעות - הם ימשיכו לבידוד ביתי במהלכו יידרשו לבדיקה נוספת. מחוסנים השבים ממדינות לא אדומות יידרשו לבידוד של 72 שעות, ויידרשו לבדיקת PCR נוספת ביום השלישי. לא מחוסנים יידרשו לבידוד שבוע בכפוף לשתי בדיקות.
בתוך כך, פרסם אמש (ראשון) ראש העיריה חיים ברוידא הודעה מיוחדת ולפיה יש לאוכלוסיה המבוגרת להתחסן בחיסון השלישי, בעקר למבוגרים, ולהקפיד על הנחיות התו הירוק.