הבירה הישראלית - קווים לדמותה: דגן בר אילן, יצרן של בירה בוטיק ועידן גור, צלם המתמחה בצילומי קולינריה, שניהם מרעננה, מוציאים לאור את הספר "בירה ישראלית" - ספר שיגיש במילים ובתמונות את הסיפורים של מבשלות הבירה בישראל ושל האנשים שחלמו והגשימו אותן.
2 צפייה בגלריה
עידן גור ודגן בר אילן
עידן גור ודגן בר אילן
עידן גור ודגן בר אילן
(צילום: סוזי כהן לוינסון)
השניים משתפים: "מאז שנת 2005, אז הוקמה מבשלת בירת הקראפט בראשונה בישראל, אנחנו עדים לכמעט 20 שנים של צמיחה מטורפת והתקדמות מרשימה בתעשייה ובסצנת הבירה הישראלית, שמונה כבר למעלה מ-20 מבשלות קראפט יצרניות ברחבי הארץ וכ-35 מותגי בירה שונים.

2 צפייה בגלריה
הספר "בירה ישראלית"
הספר "בירה ישראלית"
הספר "בירה ישראלית"
(צילום: יח"צ)

"מאחורי כל מותג ומבשלת בירה שצמחו כאן עומדים אנשים שחלמו את החלום ובדרך לא דרך ובעבודה קשה גם הגשימו אותו. אנשים שיוצרים בירה, משקיעים בה את נשמתם ומאפשרים לנו לקנות אותה בסופרמרקט או לשתות אותה בפאבים ובמסעדות. בירות כהות, בהירות, מתוקות או מרות. בירות קלאסיות, מסורתיות או חדשניות ונועזות. בירות שגורמות לנו להגיד "וואו" ובירות שאנחנו רק רוצים לבקש עוד פיינט מהן. סיפורי תעשיית הבירה הישראלית מלאים ברכבות הרים, מאבקים, הצלחות וכישלונות, מיזוגים ופרידות, סיפורים מרתקים על אהבה ותשוקה ולא פעם גם כאב, והכי חשוב - על אנשים שהלכו עם החזון שלהם כנגד כל הסיכויים, והטביעו חותם בהיסטוריה של הקולינריה הישראלית.
דגן בר אילן, חי את תעשיית הקראפט הישראלית עוד מימיה הראשונים – החל מהבישול הביתי, דרך הקמת מבשלת העם באבן יהודה ומותג הדובים בגילגוליו השונים, ועד חנויות הביר מרקט ביפו, שוק הכרמל ושרונה מרקט. עידן גור, צלם מזון, אדריכלות ועיצוב פנים, מרצה לצילום וחובב בירה. שנינו חולקים תשוקה לבירה וליצירה וגם מלווים את המבשלות הישראליות, את הבירות המקומיות ואת האנשים שמאחוריהן כבר זמן רב.

הספר "בירה ישראלית" מביא באמצעות תמונות ומילים את סיפורה של תעשיית הבירה בישראל בשני העשורים האחרונים – מהקמת מבשלת הקראפט הראשונה בתל אביב, דרך ה"בום" הגדול ועד ימינו. בפורמט מהודר ובכ-250 עמודים, מובאים סיפוריהם של 24 מבשלות יצרניות, כ-35 מותגי בירה ישראלית ובעיקר של האנשים שמאחוריהם.
קראו גם:
"הספר מבחינתנו הוא הכרת התודה לאנשים ולמבשלות על פועלם, וזו דרכנו להחזיר אהבה והערכה לתעשייה הזאת. אולי נכון יותר לומר שזה לא ספר שלנו אלא ספר של תעשיית בירת הקראפט בישראל, ואנחנו כאן רק כדי להגיש אותו לכם - קהילת צרכני הבירה, שבלעדיה לא הייתה לתעשייה זו זכות קיום.
"אנחנו עובדים על הספר "בירה ישראלית" במרץ רב כבר מעל חצי שנה – מצלמים, מראיינים וכותבים, וככל שאנחנו מתקדמים ורואים את הספר קורם עור וגידים, ההתרגשות עולה והלב גואה. אנחנו יוצאים בקמפיין מימון המונים כדי שנוכל להשלים את המלאכה ולהוציא אותו לאור".