זה החל כתעלומה: תושבת של מושב באזור בית שמש גילתה שוב ושוב שמישהו פינצ'ר לעת לילה את צמיגי רכבה - בברגים, מסמרים ועוד. הכל קרה בחניון הבית שלה, ממש מתחת לאף. ואז זה נעשה מוזר עוד יותר.
2 צפייה בגלריה
המסמרים והברגים ששימשו לפנצ'רים
המסמרים והברגים ששימשו לפנצ'רים
המסמרים והברגים ששימשו לפנצ'רים
(צילום: מתוך תיק החקירה)
בעקבות הפנצ'רים המסתוריים ברכבה וברכבי בני משפחתה, החלה האשה לקבל גם סדרה של שיחות טלפון אנונימיות. המתקשר היה מנתק מייד, ועשה את זה על פי תיק החקירה לא פחות מ-27 פעמים בתקופה של 12 יום. אז נמאס לאשה והיא התלוננה במשטרה.
אלא ששם, בתחנת מטה יהודה אליה פנתה, לא עשו מאמץ אמיתי לאתר את האחראים למעשים. בעקבות כך החליטה האשה לעשות מעשה, ולאתר באמצעים טכנולוגיים את המתקשר המסתורי. ממצאיה המפתיעים גרמו לה לפנות למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) - ושם כבר חקרו וחשפו את האמת, שהיתה מאוד לא נעימה דווקא לכחולי המדים.

2 צפייה בגלריה
שוטר
שוטר
(צילום המחשה: shutterstock)

מתברר כי אותה מתלוננת היתה מסוכסכת עם תושבת אחרת של המושב, קרובת משפחה שלה - ובמקרה גם אשתו של שוטר. אותו שוטר שמע על הסכסוך מאשתו - והחליט לקחת את החוק לידיים, בשורה של הטרדות וגם בפגיעה ממשית בצמיגי רכביה של המתלוננת ובני משפחתה.
ולא רק זאת, במח"ש גילו כי ההתנהגות הבריונית והעבריינית מצידו של השוטר, שהורשע כעת בביצוע עבירות של היזק בזדון והטרדות טלפוניות, כוונו לא רק כלפי השכנה. מהחקירה עלה כי אישה נוספת, שעובדת עם אשתו של השוטר, הוטרדה אף היא טלפונית, 14 פעמים ב-11 ימים, על רקע סכסוך בין שתי הנשים במקום העבודה שלהן.
בחקירתו הראשונה במח"ש הודה השוטר בתחילה בכל המיוחס לו, ועדותו אף תאמה לעדויות שתי הנשים נגדו. "גרסותיהן של הנשים היו אמינות מאוד, ומצאתי שהן תואמות את גרסתו של השוטר במח"ש ואת שאר הראיות בתיק", קבע בית המשפט.
לבית המשפט אף הוצגו כראיה המסמרים והברגים ששימשו את השוטר לפגוע בצמיגי המתלוננת בחנייה שלה.
אולם לאחר ששכר עורך דין, החליט השוטר לחזור בו מהודאתו. זה לא עזר לו. "מדובר בשוטר ותיק.... הוא קרא את הודעתו וחתם עליה... חזקה עליו שהבין... בבית המשפט גרסתו של השוטר היתה בלתי אמינה, וזאת בלשון המעטה. מספר פעמים נאלץ בית המשפט להזכיר לו שהוא על דוכן העדים, תחת אזהרה ומחיוב לאמירת אמת. השוטר מסר שלל גרסאות, ונאלץ ממש לפתל דרכו ביניהן", כך נכתב בהכרעת הדין.
בית המשפט קבע שההטרדות הטלפוניות לנשים נעשו על מנת להפחידן, וציין כי גם השוטר ידע שמעשיו פסולים. מה עוד שהוא פעל בדרך מכוונת לחסות את מספרו כחסום.

קראו גם:

עורך דינו של השוטר טען שמדובר בפגיעה קלה, שלא מצדיקה כתב אישום.
על כך הגיב בית המשפט: "יתכן אם היה מדובר באזרח מהשורה, ואילו היו מיוחסות לו רק ההתקשרויות והניתוקים... אולם, כשמדובר בשוטר מקצועי, קל וחומר שוטר האמון על ביטחונם של תושבי המושב ובכללם השכנה, המתקשר עשרות פעמים אל נשים המסוכסכות עם אשתו מתוך מניע של הצקה הפחדה ונקמנות - הרי שאין מדובר בזוטי דברים כלל והמעשה לדידי אינו קל ערך".
גזר דינו של "השוטר המפנצ'ר" צפוי להינתן בתקופה הקרובה.