בשנה הבאה נשלם פחות ארנונה: אמש (מוצ"ש) פרסם ראש העירייה חיים ברוידא כי החליט לבטל את עליית הארנונה למגורים ברעננה לשנת 2021 ולא לקבל את המלצת הממשלה לעלייה בשיעור של 1.1% המכונה טייס אוטומטי".
1 צפייה בגלריה
תשלום ארנונה
תשלום ארנונה
תשלום ארנונה
(צילום: הרצל יוסף)
"כפי שפורסם בעבר", כתב ברוידא לתושבים, "קיבלנו ירושה לא פשוטה. גרעון משמעותי בתקציבי הפיתוח. התחייבויות כספיות ללא כיסוי בהחזרי השבחה. מערכת ארגונית וכלכלית מסורבלת ולא יעילה.
"גיבשנו בשנה האחרונה תכנית התייעלות כלכלית וארגונית רחבת היקף, בהתקשרויות, ברכש, במכרזים, במנגנון העירוני, בצמצום הוצאות ליועצים למיניהם, בהסדרת הליכים תחרותיים, בחתירה להרחבת תמהיל הכנסות מעסקים אל מול תמהיל ההכנסות ממגורים. כשם שהבטחתי, אנו עושים ונעשה כל מאמץ להקל בעניין הארנונה.
"הארנונה לעסקים קיבלה מהממשלה הנחה של 25% מהתעריף השנתי, לחילופין פטור מלא מתשלום ל- 3 חודשים. לעומת זאת, משלמי הארנונה למגורים לא זכו להקלה דומה. לכן החלטתי להקל ולבטל את העלייה האוטומטית של הארנונה למגורים לתושבי העיר. כבר השבוע בישיבת הנהלת הקואליציה, אבקש לאשר את ביטול עליית הארנונה".
חברת האופוזיציה, רונית וינטראוב, מסרה בתגובה: "מפברואר 19 אני מובילה מאבק בעליית הארנונה ברעננה והלחץ הניב ויתור של ברוידא על העלאה נוספת של 1.1% נוספים ב2021, תודה אבל מעט מדי. ממשיכים לדרוש כ4% הפחתה".