שדה התעופה בהרצליה, הסוף: רשות שדות התעופה הודיעה השבוע כי שדה התעופה שבעבר נקבע כי יפונה והתעכב עקב אי מציאת מקום חלופי, יפונה סופית עד יוני 2025.
2 צפייה בגלריה
שדה התעופה בהרצליה
שדה התעופה בהרצליה
שדה התעופה בהרצליה
(צילום: מטה המאבק למניעת הקמת שדה תעופה)
השדה, שהיה מתוכנן להתפנות עוד ב-2021, המשיך לפעול במקום בעקבות פשרה בין משרד התחבורה לרשות מקרקעי ישראל, בתקווה שיימצא לו מקום חלופי. עם זאת, על אף שלא הוסכם על שדה חלופי, מסתמן שהשדה בהרצליה אכן יתפנה במועד המוסכם, וזאת לפי מסמכי מכרז חדש שפורסם לאיתור מיקום ותכנון של מנחת מסוקים אזרחי במרכז הארץ.

קראו גם:

בהודעתו של חגי זמיר, סמנכ"ל מסופי גבול ברשות שדות התעופה, נמסר כי "בהתאם לסיכום עקרונות לפינוי שדה התעופה בהרצליה ושמירת רצף פעילות התעופה הכללית שנחתם באוקטובר 2021 על ידי משרד האוצר, משרד התחבורה, רשות מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה, ואם לא תתקבל החלטה אחרת, הפעילות בשדה תופסק בחודש יוני 2025.

2 צפייה בגלריה
שדה התעופה בהרצליה
שדה התעופה בהרצליה
שדה התעופה בהרצליה
(צילום: יוגב עמרני)

ההודעה של רשות שדות התעופה מתווספת למכרז שפרסמה חברת נתיבי ישראל, לקראת קידום שכונת קרית המסלול שאמורה להיבנות על שטחו וכבר אושרה לבנייה.
בהודעה נמסר עוד כי "יש להיערך בהקדם להפסקת הפעילות ופינוי כלי הטיס עד למועד הפסקת הפעילות וכי על כל אחד מבעלי כלי הטיס להודיע לרשות שדות התעופה עד לתחילת חודש מאי 2025 בדבר האתר החלופי אליו יבקש להעתיק את פעילותו. האתרים המוצעים על ידי רשות שדות התעופה הם שדה התעופה חיפה, שדה התעופה בראש פינה או נמל התעופה אילת-רמון המופעלים על ידי רשות שדות התעופה".