לאחר שהחלימה מסרטן השד החליטה יעל פרידבאואר-סמיה, מנהלת סטודיו 'זזים' ברעננה לתרום ככל יכולתה להעלאת המודעות לחשיבות האבחון המוקדם של אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר, ולהצלת נשים.
2 צפייה בגלריה
יעל פרידבאואר סמיה
יעל פרידבאואר סמיה
יעל פרידבאואר סמיה
(צילום: לירן שמש)
קראו גם >>
הערב (רביעי) בשעה שבע, היא תערוך מסיבת זומבה וירטואלית לטובת התרמה לעמותת 'אחת מתשע' שתמכה בה בזמן המחלה. למסיבה ניתן יהיה להתחבר דרך אתר עיריית רעננה שחברה למיזם, ודרך עמוד הפייסבוק של העירייה.
הסיפור של יעל התחיל לפני שנתיים כאשר בסיום האימון בסטודיו אותו סיימה כרגיל במעגל, התיישבה לידה אחת המתעמלות, רופאה במקצועה, וביקשה את זכות הדיבור. היא סיפרה שחלתה בסרטן השד, שחייה ניצלו בזכות אחת מתשע, והפצירה בבנות 'לכו להיבדק'.
2 צפייה בגלריה
יעל פרידבאואר סמיה ולצדה אסתי רומנו
יעל פרידבאואר סמיה ולצדה אסתי רומנו
יעל פרידבאואר סמיה ולצדה אסתי רומנו
(צילום: לירן שמש)
"זה אמנם העכיר לי את מצב הרוח אבל כשהגעתי הביתה ביקשתי מבן הזוג שלי 'תבדוק אותי'", מספרת יעל, "הוא הרגיש כמה גושים ואמר לי 'יעל, את צריכה להיבדק'". הבדיקה הזאת הובילה לגילוי, לניתוח כריתה ושחזור ולטיפולי הקרנה שהסתיימו לפני שנה בדיוק.
מי שעמדו לצדה של יעל וסייעו לה לצלוח את התקופה הקשה היו הקולגות שלה בסטודיו, והמתעמלות שלה "הן, ליוו אותי בטיפולים, ביקרו אותי בבית, עודדו אותי. בלי האהבה שלהן היה לי מאוד קשה לעבור את זה", היא אומרת. את הנס שקרה לה היא אמנם זוקפת לטובת האמונה הדתית שלה, אבל מפצירה בנשים לא לזנוח את הבדיקות מצילות החיים: "אני אדם מאמין ומאמינה שמה שהציל אותי בסופו של דבר הוא אלוהים והאמונה בו ולצד זה אני אומרת לנשים – לכו להיבדק".