רבים מצוותי הניקיון בבתי הספר ברעננה שייכים למגזר הערבי. יציאתם לחופשה בימים ראשון עד שלישי השבוע לרגל החג המסיים את הרמאדן - עיד אל פיטר, הציבה את בתי הספר אל מול מחסור בכוח אדם שיהיה אמון על החזקת וניקיון המבנים בימים אלה. הורים תוהים מדוע לא היתה היערכות מראש, שכן הנושא אינו חדש וחוזר על עצמו בכל שנה.
1 צפייה בגלריה
ההורים: "איך יכול להיות שהחג מגיע בהפתעה"?
ההורים: "איך יכול להיות שהחג מגיע בהפתעה"?
ההורים: "איך יכול להיות שהחג מגיע בהפתעה"?
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
בבתי ספר רבים קיבלו הורים ביום שישי שעבר הודעה לפיה לא יהיו שירותי ניקיון למשך החג. דוגמה להודעה שכזאת הגיעה מהורים בבית ספר ת"לי: "הנהגת ההורים עודכנה ביום שישי כי בשל חג עיד אל פיטר אין שירותי ניקיון ביום ראשון עד שלישי... במאמץ של הנהגת ההורים העירונית, הובטח על ידי העירייה כי יגיע מנקה אחד לפחות לבית הספר עד השעה 9:00 בבוקר שיישאר עד לסוף היום. להבנתנו נמצא פתרון ליום שני ושלישי. בשל המצב הרגיש והנחיות משרד הבריאות, הנהגת ההורים של בית ספר תל"י ממליצה להורים לשלוח ילדים לבית הספר החל מהשעה 9:30 בבוקר".
ביום ראשון בבוקר עודכנו ההורים כי "לאחר מאבק של הנהגת ההורים הגיעו היום שתי מנקות לבית ה"ספר".
לאחר דין ודברים במהלך סוף השבוע בין הנהגת ההורים היישובית לבין העירייה, סוכם כי ביום ראשון יהיה מנקה אחד בכל מוסד חינוכי בתגבור אבות הבית – ונמצא פתרון לימים שני ושלישי במסגרתו יגיע צוות ניקיון מלא לכל בית ספר.
בהנהגת ההורים אומרים כי "הנהגת ההורים מאוכזבת שבכל שנה מחדש בעיד אל פיטר אין שירותי ניקיון ולא מצליחים להיערך בהתאם. בייחוד בימי קורונה היתה ציפייה שתהיה חשיבה מראש לעניין. בשיחות שנערכו החל מיום שישי, הבינה הנהגת ההורים שהעייריה נמצאת במצוקה מול הקבלן. היינו בקשר ישיר עם כל הנוגעים בדבר וכולם התגייסו לנסות לעזור. מה שקרה בפועל זה שהיום הגיע מנקה אחד לכל בית ספר, ובימים שני ושלישי המצב יחזור לקדמותו. אחת השאלות שההנהגה הפנתה לעירייה היתה איך יכול להיות שהחג 'מגיע בהפתעה', ולא נערכו בייחוד בימי קורונה. אנחנו מבינים את המצוקה ולא מתעלמים ממנה, אבל יש דגש יותר חזק בימי הקורונה שבהם יש צורך ביותר ניקיון וזהירות. הובטח לנו מפורשות שיופקו לקחים כתוצאה מהסיטואציה הזאת".
תוגבת העירייה: "בחברת הניקיון המועסקת באמצעות חוזה בעיריית רעננה מועסקים עובדים מוסלמים החוגגים את חג 'עיד אל פיטר'. לרגל החג הם עובדים במתכונת מצומצמת והעירייה נערכת לכך מבעוד מועד. למרות זאת, ניתן מענה מלא לכל מוסדות החינוך בעיר והעירייה סיפקה פתרון חלופי.
לא קיים בחברה מאגר של עובדים הממלאים את מקומם של החוגגים ולכן כל שנה נוצר מחסור. מחסור זה מורגש גם בענפים נוספים במשק. עיריית רעננה מכבדת את ציבור החוגגים ומבקשת גם מתושבי העיר לגלות סבלנות והבנה לאור המצב". ¿