מפסיקים את האזעקות: בעקבות בקשת עיריית רעננה המשטרה תפעל להפסקת קולות האזעקה אשר משמיעים המפגינים בעיר נגד ראש הממשלה נפתלי בנט.
1 צפייה בגלריה
הפגנה מול הבית של ראש הממשלה בנט
הפגנה מול הבית של ראש הממשלה בנט
הפגנה מול הבית של ראש הממשלה בנט
(צילום: דנה קופל)
קראו גם >>>
לדברי המשטרה: השמעת קולות האזעקה זורעות בהלה בקרב התושבים וחורגת מן הביטוי הלגיטימי.
בעקבות בקשת עיריית רעננה, ובתגובה לתלונות רבות מצד תושבי העיר, המשטרה החליטה לפעול להפסקת קולות האזעקה שמשמיעים המפגינים בעיר נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, הן בסמוך לביתו והן בתהלוכות הנערכות ברחבי העיר.
ראש העיר, חיים ברוידא, פנה למשטרה בבקשה לאסור על השמעת קולות האזעקה הרמים, אשר גורמים לבהלה ופחד בקרב ילדים ותושבים רבים, שכזכור, גרמו לשלושה ילדים ללקות בחרדה רק לאחרונה.
משטרת ישראל קיבלה את הבקשה וקבעה כי השמעת קולות אזעקה ברחבי העיר חורגת מן הביטוי הלגיטימי והיא תפעל להפסיקה.
מהמשטרה נמסר: "בעקבות בקשת עיריית רעננה, ובתגובה לתלונות רבות מצד תושבי העיר, המשטרה החליטה לפעול להפסקת קולות האזעקה שמשמיעים המפגינים בעיר השמעת קולות האזעקה זורעות בהלה בקרב התושבים וחורגת מן הביטוי הלגיטימי".
מהעירייה נמסר: "כי זהו שלב נוסף בפעילותה של העירייה לצמצום מפגעי הרעש הנגרמים כתוצאה מההפגנות נגד ראש הממשלה בעיר.
יודגש כי העירייה בעד חופש הביטוי וקיום הפגנות, אולם נדרשת הגבלה של מטרדי הרעש הרבים, אשר מפרים את שגרת חיי התושבים בעיר.
ובתוך כך, ביום חמישי שעבר, יום שבו לא התקיימה מול ביתו של בנט ברחוב ציפמן ברעננה בשל מתווה המשטרה, התקיימה ההפגנה בגשר המיתרים בירושלים. מדובר על פי דברי המשטרה בחלק מעשרות המפגינים, פעילי ליכוד, המגיעים בקביעות להפגין ברעננה.
בשלטים שתלו במקום התנוססו תמונותיהם של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן, וכן של מנסור עבאס - ואחד הפעילים תועד כשהוא דוקר אותן. המשטרה פתחה בבדיקת האירוע.
והשבוע, מימשה העירייה את הבטחתה לעתור לבג"ץ נגד ההפגנות, בטענה כי הן פוגעות באיכות חיי התושבים. על פי העתירה, העירייה דורשת לצמצם את השעות שמותר להפגין בהן, וגם את עוצמת הרעש. ראש העיר כבר ביקש מהמשטרה לקבל עדכון על מועדי ההפגנות המאושרות, זאת לאחר שהמשטרה הגבילה את ההפגנות לשלושה ימים רצופים בין השעות 17:00 ל-23:00.