לא ככה חשב תלמיד בן 17 מרעננה שתסתיים חגיגת הסיום של בית הספר התיכון עם חבריו: "סיימנו ארוחה חגיגית במסעדה ועשינו את דרכנו לרכב. כאשר עברנו ברחבת יד לבנים, פתאום, ללא כל סיבה מוצדקת, התנפלו עלינו עשרות בני נוער והתחילו לתקוף אותנו. התיזו על הפנים שלי גז פלפל, גנבו טלפון לחבר שלי ואיימו עלינו כשהם חמושים בסכינים שלא נגיע יותר למקום. לא יכול להיות שבאמצע העיר רעננה לא נרגיש ביטחון בגלל בריונים שמטילים את אימתם במרחב הציבורי, זו הייתה אלימות ובריונות אכזרית שלא ציפינו לה".
2 צפייה בגלריה
רחבת יד לבנים | מתוך סרטון שצולם לאחר האירוע
רחבת יד לבנים | מתוך סרטון שצולם לאחר האירוע
רחבת יד לבנים | מתוך סרטון שצולם לאחר האירוע
(צילומים: פרטי, יוגב עמרני)
קראו גם >>>>

עם סכינים וגז

התלמיד חגג בשבוע שעבר עם עוד חמישה חברות וחברים במסעדה ברעננה. בסיום הארוחה עשו התלמידים את דרכם לרכבם ואז הבחינו בעשרות בני נוער רכובים על אופניים חשמליים כשהם מסתובבים ברחבת יד לבנים. "לא ייחסנו להם חשיבות, לא התעסקנו איתם והלכנו ברגל לכיוון הרכב. פתאום, ללא שום סיבה, הם התנפלו עלינו בצורה בריונית ואכזרית כשחלקם אוחזים בסכינים וצועקים עלינו שזה המקום שלהם ואסור לנו לעבור מכאן. תוך כדי התיזו על הפנים שלי גז פלפל ולא יכולתי לראות", סיפר התלמיד שהועבר באמבולנס לבית החולים מאיר.
אותם בני נוער לא הסתפקו בכך, ולדברי התלמיד איימו על חבריו וגנבו לאחד מהם את מכשיר הטלפון תוך שהם רודפים אחריהם ופוגעים ברכב שלהם. חבריו של התלמיד נמלטו על נפשם והודיעו לאביו של חברם על המקרה. "אמרו לי שהבן שלי נפגע ופונה לבית החולים", סיפר האב. "הגעתי לבית החולים וראיתי אותו חבול ומתקשה לפתוח את עיניו. שוטרים הגיעו לבית החולים וגבו ממנו עדות, והוגשה תלונה במקום". 

מתגברים נוכחות

האב, שעלה לפני שש שנים מצרפת, נשמע כועס. לדבריו, הוא לא תיאר לעצמו שיהודים יתקפו את בנו במקום בו צריך להיות בטוח. "עלינו מצרפת בגלל התנכלויות ליהודים, ולצערי הרב גם כאן אני רואה שיש התנכלויות. הבן שלי עד הרגע הזה בטראומה, חושש לעבור משם ואף להסתובב בלילה בעיר. הם איימו עליהם שאם יחזרו שוב למקום יפגעו בהם. זה לא המקרה הראשון שמתרחש שם. שמעתי על עוד מקרה לפני כשבועיים עם בנות. אלה כנופיות רחוב שמטילות אימה ברחובות. אנחנו לא מרגישים ביטחון ברחובות שלנו".
2 צפייה בגלריה
עו"ד אלי אלוש
עו"ד אלי אלוש
עו"ד אלי אלוש
(צילום: פרטי)
חבר מועצת עיריית רעננה, עו"ד אלי אלוש, אמר כי הגיעו אליו פניות רבות של הורים, בעיקר עולים מצרפת, שמדווחים שילדיהם, רובם בני נוער, סובלים ממקרי אלימות חוזרים ונשנים מצד בני נוער מרעננה והרצליה, כגון התזת גז מדמיע ושליפת סכינים ברחבת יד לבנים. "זה חמור ביותר שהילדים שלנו לא ירגישו בטוחים במקום מגוריהם", הוסיף עו"ד אלוש, שפנה למנהל אגף חירום, ביטחון ובטיחות בעירייה, משה פישמן, וביקש את התערבותו. "לא יכול להיות שבני נוער מרעננה יחששו ללכת ברחובות העיר וירגישו מאוימים". 
מעיריית רעננה נמסר כי יחידת השיטור העירונית וסיירת הביטחון העירונית מעודכנות בנושא וניתנה הנחיה לתגבר נוכחות במקום בהתאם ליכולת. "אירועים מסוג זה מטופלים על ידי המשטרה, וגורמי הביטחון בעירייה משתפים פעולה כדי לוודא את ביטחון תושבי העיר".
מהמשטרה נמסר: "ככל שמתקבלת תלונה המעלה חשד לקיומה של עבירה פלילית, המשטרה פותחת בחקירה, במסגרתה מבצעת מגוון פעולות אופרטיביות, לרבות תפיסת מצלמות, גביית עדויות, תשאול חשודים ובחינת ממצאים נוספים בזירה וסביבתה, במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם מבצעי העבירה".