לפני כשנה תמרה זפרני (50, רעננה) שלחה בקשה תמימה לרופאת המשפחה שלה במכבי שירותי בריאות. היא פנתה באמצעות האפליקציה לד"ר אדוה מנדלסון וביקשה הפניה לחיסון שפעת. ד"ר מנדלסון נתנה לה הפניה וביקשה באותה הזדמנות שתיגש לבצע בדיקת דם "הרופאה זיהתה שיש ירידה קלה אך מגמתית ברמות ההמוגלובין בדם בין בדיקות שונות שעשיתי וזה הדליק לה נורה אדומה. הנורה הזאת הצילה את החיים שלי" מספרת תמרה.
1 צפייה בגלריה
מימין: תמרה זפרני וד"ר אדוה מנדלסון
מימין: תמרה זפרני וד"ר אדוה מנדלסון
מימין: תמרה זפרני וד"ר אדוה מנדלסון
(צילום: דוברות מכבי)
קראו גם >>>>
בהנחיית ד"ר מנדלסון תמרה ניגשה לבצע בדיקות דם ובהן התגלה ירידה נוספות ברמות ההמוגלובין בגופה של תמרה "ירידה מגמתית של רמות ההמוגלובין בדם יכולה להעיד על דימום פנימי שהוא אחד הסימנים המוקדמים של התפתחות סרטן המעי הגס בגוף" מסבירה ד"ר מנדלסון "לכן מיד עם קבלת התוצאות ביקשתי מתמרה לקבוע תור לרופא גסטרו ולבצע בדיקת קולונוסקופיה".
ברוגע ושלווה הגיעה תמרה לבדיקה אצל רופא הגסטרו "הייתי בטוחה שהכול יהיה בסדר. הדבר היחיד שחששתי ממנו הוא בדיקת הקולונוסקופיה שהיא קצת לא נעימה. הגעתי לרופא ולאחר מספר בדיקות התברר שאני חולה בסרטן המעי הגס בשלב מתקדם, אך עדיין בר טיפול. הייתי המומה מהאבחון. לא הרגשתי שום כאב או סממן פיזי שיכול להצביע על התפתחות מחלה בגוף שלי, הייתי בטוחה שלא ימצאו כלום. תפסנו את הסרטן רגע לפני שהמצב נהיה בלתי הפיך. הייתי בשוק ובמקביל הרגשתי ברת מזל שהצלחנו לתפוס את זה בזמן. בעלי תמיד אומר לי הבדיקה הזאת הצילה לך את החיים".
תמרה החלה בתהליך הטיפול במחלה. היא עברה ניתוח להסרת הגידול ולאחר מכן סדרת טיפולים כימותרפיים. כיום היא מחלימה ועוברת תהליך שיקום "לצערי זאת הפעם הרביעית שאני חולה בסרטן אבל הפעם זה היה הכי חמור והכי מפחיד. לגלות את המחלה בשלב יחסית מתקדם ועדיין להחלים ממנה, זה רק בזכות הערנות של הרופאה שתפסה את זה בזמן".
השבוע מציינים בישראל את שבוע קידום הבריאות להעלאת המודעות לחשיבות קיום בדיקות סקר והתייעצות עם רופא המשפחה בשגרה. ד"ר אדוה מנדלסון: "תמרה גילתה אחריות אישית כשביקשה להתחסן לשפעת. בזכות הפנייה שלה שמתי לב גם לבדיקות הדם האחרונות שעשתה ומשם התגלגל הגילוי מציל החיים. חשוב להיות בקשר עם רופא המשפחה. הוא מכיר את המטופל הכי טוב ויודע לשים לב לדברים קטנים וגדולים. זאת לא הפעם הראשונה שהבדיקה הזאת מוכיחה שהיא מצילה חיים. לכו להיבדק".