סופית: אחרי שנים של קיפאון בשל חסמים ביורוקרטיים הודיע אתמול (רביעי) ראש עיריית רעננה כי המשכן לצעירים בעלי מוגבלות שכלים של עמותת בל"ב רעננה נמצא לקראת השלמתו.
1 צפייה בגלריה
דגם המשכן הנבנה ברעננה ברחוב הפרחים
דגם המשכן הנבנה ברעננה ברחוב הפרחים
דגם המשכן הנבנה ברעננה ברחוב הפרחים
(צילום הדמיה: עופר קפלנסקי אדריכלים)
צעירים עם מוגבלויות קשות יותר, אשר נשלחו בעבר אל מוסדות רחוקים ואל מחוץ לקהילה, יזכו לראשונה עם הקמת הבית, לגור בכבוד ובשילוב בקהילה בה גדלו בעיר.
המשכן מוקם ברחוב הפרחים 9 ברעננה ומתוכנן בהתאם לתפיסת הגורמים המקצועיים בתחום הדיור בקהילה לאוכלוסיות מיוחדות. הבית יכלול 3 דירות וכל דירה תתנהל באופן עצמאי ותעניק לדייריה אווירה של בית חם ותומך. המבנה נבנה בסטנדרט גבוה ויונגש באופן מלא לאנשים עם מוגבלויות. הוא יכלול 3 קומות: שתי דירות בקומת הכניסה, דירה בקומה העליונה, ומרחבים ציבוריים בקומת הכניסה התחתונה.
חיים ברוידא: "גאה לבשר שאנו לקראת סיום הליך הקמתו של משכן לצעירים בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית, כיאה לעיר שיודעת להכיל את כולם. הבית יבנה על שטח שהוקצה לטובת עמותת בל"ב רעננה, עוד בקדנציה הקודמת. עד כה הודרו אותם צעירים מהקהילה למוסדות סגורים. אנחנו ברעננה מסמנים שינוי כיוון.
"בשנה האחרונה היה לי חשוב לקדם את המיזם, להסיר חסמים ולהביאו לאישור מועצת העיר. כך נמנע מאותם צעירים ריחוק חברתי. נסייע להם להישאר קרוב למשפחותיהם ולקיים אורח חיים בתוך ובתמיכת הקהילה".