השבוע התקיימה חנוכת בית לחיילים בודדים מרקע חרדי, דירה ראשונה בעיר (רחוב בורוכוב 11) מתוך 20 דירות דומות ברחבי הארץ השייכת לעמותת "עושי חיל" בראשות אהרון גרנות. ראש העיר חיים ברוידא שהתכבד בקביעת המזוזה, התרגש מהמיזם והבטיח לסייע לצרכי דיירי הבית, איחל להם בהצלחה בשירות הצבאי והוקיר את חברי קהילת בני הישיבות על התמיכה בפרויקט.
2 צפייה בגלריה
דירה ראשונה לחיילים בודדים מרקע חרדי
דירה ראשונה לחיילים בודדים מרקע חרדי
דירה ראשונה לחיילים בודדים מרקע חרדי
(צילום: עמותת עושי חיל)
קראו גם >>>
עמותת עושי חיל החלה את דרכה בשנת 2016 עם חייל בודד שגורש מביתו והגיע באקראי לביתו של אהרן גרנות, כיום יו"ר העמותה ואז סגן עורך עיתון חרדי פופולרי. גרנות נחשף למקרה של החייל בעקבות פשקוויל (מודעה) שפרסמה נגדו העדה החרדית.
2 צפייה בגלריה
הדירה ברחוב בורוכוב
הדירה ברחוב בורוכוב
הדירה ברחוב בורוכוב
(צילום: עמותת עושי חיל)
לאחר שבת האירוח החליט החייל להישאר בקרית ארבע, גרנות שכר עבורו דירה וכך נפתחה הדירה הראשונה. כעבור שבוע ביקש חייל נוסף להצטרף. חודשיים לאחר מכן, כשנפתחה הדירה השלישית ובטיפולו של גרנות היו כבר 10 חיילים, החליט להתפטר מעבודתו בעיתון ולייסד את העמותה. כך נוסדה עמותת עושי חיל.
עמותת עושי חיל מטפלת כיום נכון לכתיבת שורות אלה ב 60 נערים מגילי 18-25 - 52 מתוכם חיילים ביחידות צה"ל השונות.
אהרון גרנות: "חייל שמגיע מרקע חרדי וההורים מנתקים איתו כל קשר, מתנכלים לו ומתבזים בבן שלהם, החייל הזה נמצא לבד בעולם, פעמים רבות עם קשיים כלכליים, והוא צריך טיפול ויחס מיוחד. אנחנו פה בשבילו.
"יצוין שכל חייל בודד שמגיע אלינו מקבל מענה, לא משנה מאיזה רקע הוא, אך אנחנו בעיקר מתמקדים ועוזרים לחיילים מרקע חרדי. החיילים שלנו שמגיעים מרקע דומה, יש להם שפה משותפת, זה עוזר להם מאוד בהתמודדות עם החוויה המטלטלת אותה עברו וזה גם מסייע להם מאוד בכניסה לצבא ובמפגש עם עולם ערכים חדש אותו לא הכירו קודם לכן".