בדרך לרב העיר: בעקבות פרישתו לגמלאות של רב העיר הרב יצחק פרץ שליט"א מינתה מועצת הרבנות הראשית לישראל לממונה על מערך הכשרות ורישום הנישואין ברעננה את הרב שלמה אישון עד לבחירתו של רב עיר קבוע.
3 צפייה בגלריה
הרב שלמה אישון
הרב שלמה אישון
הרב שלמה אישון
(צילום: מסך)
כזכור, פרישת הרב פרץ, בן 85, לפני כשנה, פתחה למעשה את המירוץ לבחירת רב העיר רעננה. ברעננה מניחים כי לכהונה הרמה ייבחר אחד משני הרבנים הציוניים-דתיים ברעננה, הרב שלמה אישון, רבה של מזרח רעננה, או הרב אביחי קצין, ראש בית המדרש 'בראשית', רב קהילות ובעבר ראש ישיבת בני עקיבא בעיר, שהוא גם נכה צה"ל.

3 צפייה בגלריה
הרב יצחק פרץ
הרב יצחק פרץ
הרב יצחק פרץ
(צילום: יעקב שאשא)

למרות זאת, גורמים המעורים בתחום טוענים, כי ברבנות הראשית ירצו גם להביא מועמד מהזרם החרדי/ספרדי לעיר. כידוע, לצד הקהילה הציונית הדתית בעיר, המהווה אחוז לא מבוטל מהציבור הדתי אם לא את רובו, קיימות גם קהילות ספרדיות רבות המנהגות על ידי רבנים בעלי שם שלהם קהל גדול. לא ברור כעת האם המפלגות החרדיות ירצו להעמיד מועמד מטעמם ברעננה, בייחוד לאור העובדה כי בעשרות השנים האחרונות הרב פרץ השתייך למגזר החרדי: "אנחנו לא רואים מצב בו אנשי הציבור החרדי/ליטאי ספרדי יוותרו על רבנות העיר ברעננה", אמרו גורמים מקומיים, "אמנם שני הרבנים הציונים הדתיים הם בהחלט בעלי שיעור קומה, ולא ניתן לבטל במחי יד את הרב שלמה אישון שנחשב לפוסק מוערך מאוד, גם בקרב רבנים מזרם החרדי, אבל יחד עם זאת ברעננה בייחוד לאחר העליה המסיבית מצרפת שברובה מיוצאי עדות המזרח, הקהילה החרדית ספרדית בעיר גדלה לאין ערוך, ממה שהייתה לפני עשור, ומהווה כמעט מחצית מהציבור הדתי בעיר".

3 צפייה בגלריה
הרב שלמה אישון
הרב שלמה אישון
הרב שלמה אישון
(צילום: המועצה הדתית רעננה)

כך או כך, יו"ר המועצה הדתית ברעננה אריה פרידמן כבר הודיע לעל פתיחת הליכים לבחירת רבה החדש של העיר. הודעת מועצת הרבנות הראשית על מינוי הרב אישון לממונה על מערך הכשרות והנישואים היא למעשה איתות כוונות על הכשרת מינויו בעתיד לרב העיר: "כך זה נעשה בערים רבות בישראל", אמרו גורמים במועצה, "אם כי היו מקרים שבהם זה לא היה בדיוק כך".

קראו גם:

הרב שלמה אישון הוא פוסק העומד בראש מכון כת"ר לכלכלה על פי התורה ומשמש כרב מזרח העיר רעננה ודיין בבית הדין של ארץ חמדה. בשנת 1978 התחיל את לימודיו בישיבת מרכז הרב וב-1986 הצטרף כחוקר במכון הלכה ברורה. באותה שנה הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית לישראל ומאוחר יותר, קיבל כושר לכהן כרב עיר. שירת בחיל התותחנים, ואח"כ כרב צבאי בחיל האוויר. בנוסף, בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן.
משנת 1996 עד שנת 2008 עמד בראש כולל אברכים בישיבת חברותא, בכפר בתיה. בעבר לימד גם במכון הגבוה לתורה באוניברסיטת בר-אילן, במכללה ירושלים ובמכללת אורות ישראל. כיום הוא מרצה במסגרת מת"ן השרון. מאז 2008 מכהן כאב בית דין בבית הדין של ארץ חמדה גזית.