חברי האופוזיציה ברעננה פתחו בעצומה, עליה חתמו כבר מאות תושבים, הקוראת להפחית את יוקר הארנונה בעיר. חברי המועצה דורשים לעצור את העלייה בארנונה בגובה 1.37 אחוזים המתוכננת לשנת 2023 (הטייס האוטומטי עליו החליט משרד הפנים). הסיבה לדבריהם נעוצה בכך שברעננה יש כ־97 אחוזי גבייה שוטפת של הארנונה, ודוח כספי לשנת 2021 הצביע על עודף גביית ארנונה מעבר לתחזית בגובה של 10.6 מיליון שקל (351.6 מיליון נגבו בפועל למול תכנון של 340 מיליון), דבר שמאפשר בקשה חריגה ממשרד הפנים, שלו הסמכות לבטל את העלייה המתוכננת.
2 צפייה בגלריה
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-1.37%
(צילום המחשה: הרצל יוסף)
קראו גם >>>>
קדמה לעצומה הצעה לסדר אותה הגיש עו"ד אלי אלוש, שנידונה בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר, ובה הוצגה הדרישה לוותר על תוספת הארנונה. ראש העירייה חיים ברוידא דחה את הדיון למועד שטרם נקבע ובפועל לא התחייב כי יוותר על ההעלאה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אלי אלוש
עו"ד אלי אלוש
עו"ד אלי אלוש
(צילום: פרטי)
עו"ד אלוש אמר השבוע: "הצגתי את הצעתי לאור המצב הכלכלי הקשה השורר במשק וההתייקרויות הרבות בכל תחומי החיים, לרבות בסעיפי הדיור והמזון. בנוסף, בזכות התעקשותה ודרישתה של האופוזיציה קוצצו בתקציב 2022 הוצאות עירוניות מיותרות רבות בתחומים שונים, דבר שהביא לאיזון תקציבי שהתווסף לנתון כי בשנת 2021 נוצר עודף בקופת העירייה של כ־10.6 מיליון שקל לאור גביית ארנונה מעבר לתחזית.
למרות הנתונים האלו, ולמרות שהיה להצעתי רוב של חברי מועצת העיר מקיר לקיר (גם מקרב חלק מחברי הקואליציה), החליט לצערי הרב ראש העיריה בצעד פחדני ובאטימות בלתי מוסברת, שלא לאפשר לקיים הצבעה בהצעתי העקרונית. היום ברור לכל תושב ברעננה כי לחיים ברוידא לא איכפת מתושבי רעננה".
יו"ר האופוזיציה, רונית וינטראוב, הוסיפה: "העצומה הקוראת לוותר על התוספת בארנונה היא המשך למאבק שהחל בשנת 2019 בהתנגדות חריפה של מרצ להעלאה חריגה שיזם ראש העירייה חיים ברוידא. אנחנו, המהווים נציגות אידיאולוגית מגוונת של הקשת הפוליטית, השכלנו להתאחד בשנה האחרונה סביב נושאים הקשורים לאיכות החיים של כל אחת ואחד בעיר הזו, ואין דבר נכון יותר מהמאבק הצודק והנחוש הזה".
מעיריית רעננה נמסר: "על פי הנחיות משרד הפנים, לא תאושר הפחתה בארנונה למגורים, מאחר ושיעורי ארנונה אלו ברעננה נמוכים משמעותית מתעריף המינימום שקבע משרד הפנים ביחס לעיר כדוגמת רעננה.
"מדובר בהצעה פופוליסטית להפקת רווח פוליטי בלבד, ואין מאחוריה הבנה של נהלי משרד הפנים או של מצבה הכלכלי של העירייה. על מנת לשמור על איתנותה הכלכלית של עיריית רעננה, תוך מתן מגוון השירותים המיוחדים שהעירייה מציעה לתושב, יש לפעול באחריות כלכלית".