אתמול (רביעי) הייתה אמורה להתכנס ישיבת מועצת עיר במועד שקבוע בחוק לחודש אפריל. ישיבת מועצת העיר לא כונסה ולדברי חבר מועצת העיר עו"ד אבי יוסף: "ראש העירייה ועיריית רעננה מפרים את החוק". בעירייה טוענים: "דווקא כינסנו מועצת עיר חגיגית לפני כחודש".
2 צפייה בגלריה
אבי יוסף. "זו הפרה בוטה של החוק"
אבי יוסף. "זו הפרה בוטה של החוק"
אבי יוסף. "זו הפרה בוטה של החוק"
(צילומים: יח"צ, יוגב עמרני)
במכתבו ליועצת המשפטית של העירייה ביום שלישי כתב יוסף: לא הוצאו זימונים לישיבת מועצה ליום רביעי וברור לגמרי שהמועצה לא תתכנס. כפי שגם את יודעת יש כאן הפרה בוטה של החוק.
אין לי שום עניין לעשות דווקא אך יש לי כוונה וציפייה שהעירייה שאני חבר מועצה בה תתנהל עפ"י חוק ומרגיש לי כאילו אני היחיד שעוסק בזה משל זה עניין פרטי שלי וזה ממש לא כך.

2 צפייה בגלריה
אבי יוסף
אבי יוסף
אבי יוסף
(צילום: דבורה קורגנוף)

אני מצפה שהמחלקה המשפטית, שאת בראשה, תהיה בין היתר שומר הסף שמוודא שעירייה פועלת בהתאם לחוק, שכן זה חלק מהתפקיד של היעוץ המשפטי. במקרה הזה יש בהחלט מניעה משפטית לאופן פעולת העירייה, שכאמור מפרה את הוראות החוק,  ואני חושב שראוי שלא רק אני אשמיע את זה  "ברמה ובקול ברור וחד משמעי".

לדברי יוסף, היועצת המשפטית אישרה שבהתאם לחוק היה צריך לקיים ישיבת מועצה "וכן גם אישרה שהעבירה חוו"ד משפטית כזאת לראש העירייה והמנכ"ל, ולמרות זאת הם ועיריית רעננה מתעלמים מחוו"ד שלה ומפרים את החוק".
אבי יוסף: "ישיבת המועצה החגיגית הראשונה שהתקיימה בחודש מרץ לא מקנה לראש העירייה את הזכות להפר את החוק באפריל. המועד המדוייק של כינוס המועצה בחודש אפריל קבוע בחוק והחוק מאד ברור ופשוט. גם היועצת המשפטית אישרה שזה החוק והיא אף הנחתה את ראש העיר והמנכ"ל שבהתאם לחוק יש לכנס את המועצה היום 03-04-24 בשעה 18:0.
החובה לציית לחוק היא הבסיס לדמוקרטיה ומנהל תקין. מצער לגלות שכבר עם תחילת הקנציה ראש העיר בוחר להתעלם מהנחיות היועמשית ומהוראות החוק ולהפר את החוק באופן בוטה ולקבוע ישיבה בתאריך שנוח לו ולא בתאריך שהחוק קובע. אני לא מתכוון לעבור על כך לסדר היום. אפנה למשרד הפנים וליעוץ המשפטי על מנת שינקטו בהליכים המתאימים, ואני קורא ומצפה מהיועמשית לעירייה לנקוט עמדה ברורה ופומבית בקשר לכך".

קראו גם:

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה קיימה ישיבת מועצה חגיגית עם כינון מועצת העיר החדשה, במועד המוקדם ביותר שהתאפשר כחוק, ואף מוקדם יותר ממרבית ערי השרון. ישיבת מועצת העיר הבאה תתקיים ביום ד' 17 לאפריל, והזמנה יוצאת בהתאם לחברי המועצה.
אנו פועלים ומרכזים את המאמצים לתנופת עשייה עירונית, לאחר הבעת אמון הציבור, ונשמח לרוח דומה מצד כלל חברי המועצה, והתמקדות בעשייה למען התושבים".