ב"בית השמש" מקבוצת "עמל ומעבר" מתקיימת פעילות בית קפה בגינה מטופחת - להנאת הדיירים החיים עם דמנציה. מדריכות התעסוקה יוזמות הפרויקט: "אנחנו שמות את האדם במרכז באמצעות עניין, משמעות והשתתפות חברתית".
2 צפייה בגלריה
בית השמש ברעננה
בית השמש ברעננה
בית השמש ברעננה
(צילומים: עמל ומעבר)
"בית השמש- בית לאנשים החיים עם דמנציה" ממוקם ברעננה, שם דואגים לדיירים לפעילויות מיוחדות. הדיירים מבלים בגינה ירוקה ומטופחת שבה פרחים, כלובי ציפורים ובריכת דגי נוי. במקום מתקיימים טיפולים מיוחדים עם עלי חיים, מוזיקה, אמנות ותנועה. מתקיימת גם קבוצת הליכה ושיח מקרב וקבוצה לדוברי אנגלית המאפשרת ביטוי מלא לדיירים להעלאת זכרונות ילדות ותקשורת חברתית.

2 צפייה בגלריה
"הם נזכרים בעבר"
"הם נזכרים בעבר"
"הם נזכרים בעבר"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

החצר הירוקה הופכת, פעם בשבוע, לבית קפה בסגנון וינאי: ישיבה המאפשרת שיח חברים סביב שולחנות עגולים קטנים עם מפות, שימוש בכלי פורצלן, כוסות וצלחות יפות ופרחים. לדיירים מוגשים מאפים, פירות וגלידה, משקאות קרים וחמים.. מוזיקאי מגיע עם אורגן ומנעים לדיירים את הזמן בשירי ארץ ישראל.
את הפרוייקט יזמו מדריכות תעסוקה הוותיקות המכירות היטב את הדיירים: הן אלה שמפעילות אותו פעם בשבוע בסידור המרחב והשולחנות, בהגשת המטעמים ובעידוד השיח בין הדיירים.
קראו גם:
סמדר קרמר, המנהלת המקצועית של "בית השמש" מסבירה: "הרעיון מאחורי המיזם הייחודי הוא לגוון ולהעשיר את חיי היום יום של הדיירים ולאפשר להם חווית ישיבה בבית קפה אמיתי, חוויה המחזירה אותם לפעילות מוכרת ומהנה שהיתה בעבר חלק משגרת יומם, פעילות המחזקת השתתפות במרחב מעורר חושים ומשמח".