סערה ברעננה: הוצאת צו סגירה לשני בתי כנסת שפעלו ללא היתר עירוני ברחוב אחוזה ובשכונת נווה זמר הסיערו בימים האחרונים את תושבי רעננה הדתיים והחילונים. לטענת החילונים מדובר בצעד מבורך, שכן כולם מחויבים להתנהל על פי החוק, ואילו בקרב רבים מהתושבים הדתיים מדובר "בתחושה של המשך רדיפת עיריית רעננה נגד קדשי ישראל מאז הבחירות האחרונות". ראש העירייה חיים ברוידא התייחס בהרחבה לנושא.
3 צפייה בגלריה
פעילות בית חב"ד בנווה זמר
פעילות בית חב"ד בנווה זמר
פעילות בית חב"ד בנווה זמר
(צילומים: פרטי)
כאמור, הוצאת צווי הסגירה לשני בתי הכנסת עוררה הד ציבורי נרחב ברשתות החברתיות, אך בעיקר הושם הדגש על הוצאת צו הסגירה לבית הכנסת שמשמש גם כסניף חב"ד בדירתו של הרב רפאל ברבי, נציג חב"ד בשכונת נווה זמר הבעלים של מפעל החסד "אור מצווה".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
פעילות בית חב"ד בנווה זמר
פעילות בית חב"ד בנווה זמר
פעילות בית חב"ד בנווה זמר
(צילומים: פרטי)

במטה "ברעננה מאמינים בה'" שהוקם על ידי פעילים מהציבור הדתי מאז הבחירות האחרונות שבחודשים האחרונים עוקב אחר הנעשה במסגרות העירוניות בהקשר של הציבור הדתי, חשפו את הפרשה: "כבר לפחות 3 בתי כנסת קיבלו בתקופה האחרונה צווים, ועכשיו בית חב"ד בנווה זמר של הרב רפאל והרבנית עדנה ברבי שקיבלו צו להפסקת הפעילות שלהם בשכונה. הגיעו שוטרים לביתם לחפש ספר תורה. לאן הגענו? כל ניסיון תשלום או הסדרה לבית חב"ד לרבות במקום מסחרי נתקל בטענת ראש העיר עם דרישה החשוכה של מקסימום שני בתי כנסת בנווה זמר. בכל מקום נידח בעולם ניתן לפתוח בית חב"ד אך רעננה 2024 בנווה זמר אסור. וכן אם בגלל ההסכם עם הדמוקרטיים נהיה לראש העיר בעיה עם בתי כנסת לא מוסדרים, אדרבה ראש העיר מוזמן להסדיר ולהקצות להם מקום. לא רק שהציבור הדתי לא מקבל תמיכה אלא מקבל צווים שיפוטיים".

3 צפייה בגלריה
רפאל ועדנה ברבי במרכז ההלבשה
רפאל ועדנה ברבי במרכז ההלבשה
הרב רפאל והרבנית עדנה ברבי
(צילומים: פרטי)
השבוע, הודיעו במטה החירום, כי הוצא צו חיפוש ותפיסת חפצים הקשורים להפעלת בית הכנסת: "בעיריית רעננה והעומד בראשה בוחרים להמשיך ולפגוע בקודשי ישראל ולצמצם את המראה היהודי הדתי והמסורתי ברעננה כפי שהמטה כבר התריע בחודשים האחרונים. לאחר ביטול הקצאות לבתי כנסת ובית ספר תורני, רמיסת השבת ואפליה תקציבית לחינוך הדתי, התעוררנו לגזירה חדשה. סגירת פעילות של בית חב״ד בנווה זמר".
לנוכח פרסומים אלו הוציא ראש עיריית רעננה חיים ברוידא הודעה חריגה, ובה תקף את פעילי המטה, ואת המיוחס לו: "עשיתי לי כלל כאיש ציבור; להתעלם מבוטים ופרופילים מזויפים. אבל כאשר גורם אלמוני, מפיץ לאחרונה כזב וסילוף ברשתות החברתיות בעיר ובווטסאפ, תחץ הכותרת "מטה חירום" ויוצר לחינם מתחים ופגיעה במרקם היחסים בין אוכלוסיות העיר, לא אשב מנגד. זו לא דרכה של רעננה.
"הקמפיין הציני של האלמוני, המכונה "מטה חירום" מתנהל מאז הבחירות, בעיקר ברשתות המזוהות עם הציבור הדתי. הכל תחת מעטה של הסתרת הזהות ותוך כדי חסימת המשתתפים מלהגיב או להיות מעורבים בשיח. השבוע פירסם האלמוני האשמות נגדי ונגד עיריית רענּנה, כביכול על הוצאת צוי סגירה לבתי כנסת. לא היה ולא נברא. בואו נדבר על עובדות. במקרה אחד התקבלה באגף מהנדס העיר תלונה של תושבי בניין משותף במרכז רחוב אחוזה, כי בית הקפה בבניין הממוקם בחזית אחוזה, נסגר, והמקום הושכר לטובת בית כנסת. החוק אינו מתיר שינוי ייעוד באחוזה ממסחר לבית כנסת.
"במקרה השני טען המפרסם הפיקטיבי, על סגירה כביכול של בית כנסת בשכונת נוה-זמר של הרב ברבי מזרם חב"ד. גם במקרה זה התקבלה באגף מהנדס העיר תלונת שכנים בבניין משותף בו מתגורר גם הרב ברבי. נאמר, כי הרב ורעייתו הפכו את דירתם לבית כנסת ולסניף חב"ד. גם במקרה זה מדובר בעבירה על כל המשתמע. כשם שלא פותחים פאב או בית קפה בדירת מגורים, אין אפשרות להמיר דירה פרטית למשרד או בית תפילה לכל דכפין. הרב ברבי סירב לנסיונות לשיח מכבד מצד הפיקוח העירוני ולכן הוצא צו שופט לצו כניסה לדירה.
"ברעננה אנו מתנהלים לאורך שנים בהכלה, סובלנות, כבוד הדדי והתחשבות. כך הובלתי את רעננה וכך אמשיך להוביל. התעקשתי על קואליציה של אחדות, הנותנת ביטוי לכל המגזרים בעיר. בעיר עשרות מוסדות דת ובתי תפילה היקרים לליבי, שעושים פעילות קודש לצד מוסדות פנאי, בילוי, תרבות ובידור. אני פוקד את אלה וגם את אלה. כמוני מרבית הציבור בעיר. במיוחד בימים אלו, כוחנו באחדותנו. לא אתן לבריוני מקלדת להפיץ שקרים, שיסוי ופלגנות, לשבור את האיזון, להלהיט ולפגוע ברוחנו הישראלית והיהודית לחיים משותפים ברעננה היקרה לכולנו".