עצוב: ביום שני השבוע הלך לעולמו תושב כפר סבא ויו"ר ועד עובדי עיריית רעננה המיתולוגי דוד יפרח. יפרח שהוציא לאחרונה את הספר "בין שברים לתרועה" המגולל את סיפור חייו שכלל גם פציעה שגרמה לו לנכות קשה היה פעיל קהילתי וחברתי אהוב מאוד. בתו: "היה לו את הלב הכי גדול בעולם".
3 צפייה בגלריה
דוד יפרח ז"ל
דוד יפרח ז"ל
דוד יפרח ז"ל
(צילום: פרטי)
דוד יפרח נולד במרוקו ובשנת 1956 עלה יחד עם משפחתו לישראל, הוא גדל במושב שוקדה בדרום הארץ ואת לימודי התיכון העביר בישיבת בני עקיבא בכפר מימון. הוא התגייס לנח"ל במסגרת גרעין מושבי ושירת בגדוד 50. במסגרת הצבא הוא עבר קורס חובשים קרביים, ובמלחמת יום הכיפורים שובץ במסגרת גדוד צנחנים מאולתר שהוקם במלחמה. ביום האחרון של המלחמה, לאחר שכבר צלחו את התעלה והתמקמו בגדוד שלו בסואץ, נפצע יפרח מירי כדור ביד שמאל וכן פגיעה של רסיסי רימון בכתף. הוא הובהל לבית החולים בילינסון שם אושפז במשך שלושה חודשים.

3 צפייה בגלריה
דוד יפרח ז"ל
דוד יפרח ז"ל
דוד יפרח ז"ל
(צילום: פרטי)

אחרי המלחמה למדת יפרח במכינה לאוניברסיטה, שנה אחת בירושלים עבודה סוציאלית במגמה הקהילתית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. בשנים הראשונות אחרי סיום הלימודים הוא עבד במועצה אזורית "שדות נגב" והיה שם יו"ר ועד עובדים במשך שמונה שנים. הוא התחתן לתמר והביא עימה ארבעה ילדים. בשנת 1989 עברה המשפחה לגור בכפר סבא מכפר מימון, ושנה אחר כך, ב-1990, החל יפרח לעבוד באגף הרווחה בעיריית רעננה. בעירייה זו כיהן יפרח במשך 18 שנה כיו"ר ועד עובדים, ונחשב ליו"ר מאוד דומיננטי ופעיל.


קראו גם:

עם פרישתו יפרח היה פעיל בהתנדבות ומפעיל פורום של ועדי עובדים מכל הישובים בשרון, כולל גם יהוד והסביבה. ועדי העובדים מקבלים ממנו יעוץ והדרכה ונהנים מטיולים שהוא מארגן, ומכנסים מקצועיים שנתיים.
בשנה האחרונה מצבו הרפואי הדרדר, וכאמור השבוע הוא הלך לעולמו. יהי זכרו ברוך.