"די להדרת הציבור הדתי והמסורתי מאירועים עירוניים": תושבים דתיים ברעננה טוענים כי נמנע מהם להשתתף בחלק מאירועים עירוניים המתקיימים בשבת: "לא ייתכן שעיריית רעננה תתן יד לחילול שבת המוני ובפרהסיה במסגרת אירוע עירוני".
1 צפייה בגלריה
אירוע תצוגת רכבי אספנות בפארק רעננה
אירוע תצוגת רכבי אספנות בפארק רעננה
אירוע תצוגת רכבי אספנות בפארק רעננה
(צילום: עיריית רעננה)
קראו גם >>>
הביקורת המופנית לעירייה מגיעה בעקבות קיום אירוע תצוגת רכבי אספנות שהתקיים בשבת האחרונה. חבר המועצה עו"ד אלי אלוש, שיגר מכתב חריף לראש העירייה חיים ברוידא: "בהמשך לפניות רבות של תושבים רבים הן מהציבור הדתי, והן מהציבור המסורתי ברעננה, שמחו על הדרתם מאירוע עירוני ומחילול השבת, הריני להביע מחאתי הנמרצת על חילולי השבת שאתה מעודד במסגרת פעילות רשמית של עיריית רעננה, כפי שהתרחש בשבת האחרונה בפארק רעננה, בארוע של תצוגת רכבי אספנות, תוך פגיעה חמורה ברגשות הציבור הדתי ובסטטוס קוו ובעקרון השיוויון.
"לא ייתכן שלא יתאפשר לציבור יקר שמשתייך למגזר הדתי להשתתף באירוע עירוני, רק בשל אמונתו! לא ייתכן שעיריית רעננה תתן יד לחילול שבת המוני ובפרהסיה במסגרת אירוע עירוני בהשתתפותך ועידודך הפעילה והנמרצת. הנך נדרש לפעול להפסקת חילול השבת והדרת הציבור הדתי והמסורתי מפעילות עירונית".
מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה פועלת בכל המאמצים והמישורים לשמר את מרקמה הקהילתי המיוחד בו חיים בכפיפה אחת דתיים וחילונים בסובלנות ומתוך כבוד הדדי. אנו מקיימים בעיר פעילויות ייעודיות למגוון קהלי היעד; דתיים וחילונים, לרבות אירועים שמטבעם מתקיימים בשבת, כדוגמת פעילות מועדון רכבי האספנות. אנו תמיד עושים כל מאמץ להנגיש את כלל הפעילויות ובודקים אפשרות לקיים פעילות חוזרת של המועדון גם בחול המועד פסח עבור קהל היעד הדתי. אנו נמשיך להוות מודל ארצי לסובלנות ולכבוד הדדי, וצר לנו על הבחירה להפוך נושא שהינו גאוות העיר למקור להתנגחות פוליטית על חשבון הציבור".