בית משפט השלום בבת ים קבע לאחרונה שעיריית רעננה תפצה ביותר מ-816 אלף שקל נער בן 14 מארה"ב שנפצע בחופשה בארץ כשנפל ממתקן אקסטרים בעיר, כך מפרסמת השבוע עו"ד שני אדרי מאתר פסקדין.
2 צפייה בגלריה
התרשלה בבדיקה
התרשלה בבדיקה
התרשלה בבדיקה
(צילום המחשה: By Dafna A.meron, shutterstock)
קראו גם >>>
השופטת אידית קליימן-בלק קבעה שהעירייה התרשלה כשאפשרה להציב מתקן מסוכן ולא יציב ללא פיקוח ותחזוקה נאותים. במקביל התקבלו באופן חלקי טענות העירייה נגד יבואנית המתקן וחברה ששכרה לצורך תחזוקתו השוטפת, והורתה להן להחזיר לעירייה 70% מהסכום.
לדברי עו"ד שני, באפריל 2014 שהה הנער, אז ילד בן 6.5, בחופשה בישראל והלך עם אביו לשחק בגן שעשועים ברעננה. הוא עלה על מתקן משחקים משולב, שכולל משטח משופע וארוך בצורת זיגזג. כשהגיע לקצה העליון שלו, המתקן נטה לצד והוא נפל לקרקע מגובה של כמעט שני מטרים. כתוצאה מהתאונה נגרם לו שבר פתוח בעצם הזרוע והוא נאלץ לעבור ניתוח.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שני אדרי
עו"ד שני אדרי
עו"ד שני אדרי
(צילום: פרטי)
בתביעה שהגיש עם הוריו כעבור שנתיים נגד עיריית רעננה הוא טען שהתרשלה בהתקנה, בתחזוקה ובפיקוח על המתקן המסוכן, ועליה לפצות אותו על הנזקים שנגרמו לו עקב הנפילה.
השופטת אידית קליימן-בלק קבעה כי "התנהגותה של העירייה יצרה כלפי התובע (קטין) סיכון צפוי ובלתי סביר". היא ציינה כי מדובר במתקן גבוה מאוד, שמכון התקנים כינה "אקסטרים", שציר שלו לא היה מקובע אלא מוטה לצד אחד באופן לא סימטרי.
בפסק הדין הודגש כי עצם העובדה שלאחר התאונה קובע המתקן (אם כי לא ברור על ידי מי) מעידה שגם העירייה וגם חברת התחזוקה חשבו שההטיה שלו מסוכנת ועלולה להוות מכשול עבור הילדים.
השופטת הוסיפה כי התברר שהמתקן לא הותקן כמו שצריך ולא נבדק על ידי מכון התקנים אחרי שהוצב בגן, וגם הבדיקות התקופתיות שביצעה חברת התחזוקה היו שטחיות בלבד. לפיכך נקבע כי העירייה התרשלה.

לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן