ועדת שרים לענייני תשתיות, בראשות שר האוצר, ובהשתתפות שר הפנים משה ארבל אישרה השבוע את תכנית המטרו לזרועות הצפוניות לכפר סבא ורעננה. במהלך הדיון, הנחתה הוועדה, בראשות השר, על המשך קידום התכנית לבחינת הארכת קו המטרו עד למסילת הרכבת המזרחית, במטרה לספק מענה תחבורתי גם ליישובי השומרון, טירה והסביבה
קראו גם:
אורך מקטע M1 צפון הוא כ־28 ק"מ, והוא יחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון. לאורך המקטע מתוכננות 20 תחנות, והוא יאפשר גישה למרכזי התעסוקה, התרבות והפנאי במרכז גוש דן. הקו כולל 150 ק"מ של מנהרות תת־קרקעיות ו־109 תחנות. המערכת צפויה לייצר כ־450 מיליון נסיעות בשנה (כ־2 מיליון נוסעים ביום).
ראש מועצת דרום השרון אושרת גני גונן, "במחטף של הרגע האחרון עלתה להצבעה ההחלטה על אישור תוכנית המטרו החשובה, בנוכחות שני שרים בלבד. הדרישה שלנו בנוגע לעדכון תוכנית המטרו זוכה לקונצנזוס רחב ונדיר של ראשי רשויות מכל קצוות החברה- יהודים וערבים, מהערים הגדולות והמרחב הכפרי, המזוהים עם הימין ועם השמאל, דתיים, חרדים וחילוניים.
"החלופה אותה הצענו על פני התוכנית הנוכחית מגדילה את טווח המשתמשים במטרו במאות אלפי אזרחים, יוצרת קישוריות לתשתיות תחבורה מרכזיות ומהווה הזדמנות ראשונה מסוגה הן למגזר הערבי, למרחב הכפרי ולמתיישבי השומרון, לתחבורה ציבורית נגישה, איכותית, יעילה ומתקדמת. ההחלטה שהתקבלה בממשלה היא לא רק טכנית או נקודתית – היא הזדמנות שהוחמצה לדורות הבאים. לא נוותר במאבקנו לעדכן את תוכנית המטרו לטובת הציבור הרחב ואם צריך נעתור לבג״צ״.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’: "המטרו הוא פרויקט תחבורה לאומי מהמעלה הראשונה, שיביא להקלה דרמטית בעומסי התנועה ולצמיחה כלכלית עצומה למדינת ישראל. ההחלטה שהתקבלה היום לאשר את התוכניות ולהמשיך בקידום הפרויקט היא בשורה אמיתית עבור אזרחי ישראל כולם. זהו מהלך ארוך טווח שנועד להבטיח עתיד תחבורתי, סביבתי וכלכלי טוב יותר לדורות הבאים."