גיא דוד ממושב עדנים הסמוך להוד השרון נבחר לאיש השנה בחקלאות לשנת 2023: אות איש השנה בחקלאות הוענק לחקלאי גיא דוד במסגרת וועידת ישראל לחקלאות ה 14 שנערכה בבאר שבע. גיא המוכר כ"מר בטטה", הוא דור רביעי לחקלאים מגדלי בטטות במושב עדנים. בנוסף לעבודתו החקלאית במשק, גיא פועל גם במישור הציבורי כדי לייצג את קהילת החקלאים בישראל ונאבק בעבור האינטרסים שלהם ושל החקלאות הישראלית.
3 צפייה בגלריה
גיא דוד "מר בטטה"
גיא דוד "מר בטטה"
גיא דוד "מר בטטה"
(צילום: איקי מימון פוטו דינו)
ברקע ימים מורכבים אלו של מלחמת "חרבות ברזל" ענף החקלאות הישראלית מתמודד עם משבר גדול שעתיד להשפיע על עתיד הענף כולו ועל הכלכלה הישראלית. בשבוע שעבר, התקיימה ועידת ישראל לחקלאות במעמד בכירי הענף בישראל במטרה להעלות לסדר היום את האתגרים שאיתם מתמודדים החקלאים מאז השבעה באוקטובר. עוד בוועידה הוכרזו החקלאים המצטיינים ובתואר היוקרתי של איש השנה לשנת 2023, זכה החקלאי גיא דוד שהמציא מחדש את גידולי הבטטה. בשנים האחרונות הכניס דוד לשוק הבטטות בשורה ארוכה של צבעים בהם בטטה סגולה- יפנית, בטטה גורמה צהובה, בטטה דבש, בטטה כתומה ולאחרונה אף השיק בטטה בצבע לבן.

3 צפייה בגלריה
דור רביעי למגדלי בטטות
דור רביעי למגדלי בטטות
דור רביעי למגדלי בטטות
(צילום: שאטרסטוק)

בנוסף לפעילותו החקלאית, מאז השבעה באוקטובר סייע גיא באנושיות ורגישות לעובדי החקלאות התאילנדים שנפגעו וזקוקים לסיוע בתרגום בבתי החולים. בנוסף התגייס למלאכת ההסברה בשפה התאילנדית מטעם משרד החוץ והשתתף בסיור נציגי משלחת תאילנד בישראל. נוסף להיותו חקלאי ופעיל ציבורי, גיא הוא דמות משמעותית ובימי המלחמה יזם פעילויות קטיף התנדבותיות של אזרחים מכל הארץ על מנת לסייע לחקלאות המקומית והשתתף בוועדות הכלכלה והכספים בסוגיות הקשורות בחקלאות בתקופת המלחמה ובכלל.

3 צפייה בגלריה
בטטה סגולה
בטטה סגולה
בטטה סגולה
(צילום: שאטרסטוק)

חיים אלוש, מנכ"ל חברת משוב ומייסד ועידת ישראל לחקלאות התייחס לבחירה בגיא כאיש השנה ואמר: "דווקא בצל הלחימה ודווקא בגלל המצב הביטחוני של מדינת ישראל, זה הזמן לפתח ולעודד את החקלאים בישראל, מדובר במפעל הציוני החשוב במדינה שנמצא ושומר על גבולות ישראל. אני שמח ונרגש על הבחירה בגיא לאיש השנה בחקלאות. מדובר בחקלאי נמרץ שלצד גידולים חדשניים הוא פועל לטובת הענף במיוחד בעת זו".

קראו גם:

גיא דוד הודה על הבחירה בו כאיש השנה בחקלאות ואמר בהתרגשות: "כבוד גדול עבורי, דווקא בימים קשים אלו, לקבל את אות איש השנה בחקלאות מטעם "ועידת ישראל לחקלאות"- בהעדר מערכת אתה המערכת, בהעדר האדם אהיה האדם. אני רוצה להודות לכל מי שאפשר לי לסייע לאחרים- משרדי הממשלה, מועצה אזורית דרום השרון ומושב עדנים, הבית שלי, שאפשר לנו לסייע לתאילנדים שביקשו מקלט. והתודה האחרונה מוקדשת למשפחה שלי, שתומכת ועוזרת בכל מה שצריך ומעל הכל- לאבי איתי, שקידם את המשק שלנו לפסגות חדשות ותמיד מלווה אותי בכיוון הנכון. באותה נשימה של התרגשות וכבוד גדול, אני מקווה שכולם יחזרו במהרה לבתיהם בשלום ונוכל להרים כוסית יחד, לחיי ימים טובים יותר".